۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85476529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۹ نفر از مادران باردارتحت پوشش طرح همیار البرز قرار گرفتند

کرج - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: ۳۰۹ نفر از مادران باردار این استان زیر چتر حمایتی طرح همیار مادر وکودک سازمان بهزیستی کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "وجیهه محمدی فلاح" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق توانمندسازی مادران در ایجاد رابطه دلبسته ایمن با کودک عنوان کرد و افزود: در این برنامه تلاش می‌شود نگرش مادران از مادر کامل به مادر کافی تغییر نماید و بتواند سه مقوله مهم دلبستگی یعنی در دسترس بودن، پاسخگو بودن و حساس بودن را در رابطه با کودکش اجرا کند.

وی بیان کرد: این برنامه بر سلامت کودک متمرکز است و هدف آن کاهش عوامل خطرساز و افزایش عوامل مؤثر بر رشد مناسب کودک می باشد که بیانگر اهمیت تجارب سال های اولیه در تحول کودک است.

محمدی فلاح اضافه کرد:دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی البرز نیز در این رابطه طرحی با عنوان توانمند سازی خانواده محور همیار مادر و کودک که مخاطبان آن متشکل از مادران باردار یا مادران دارای کودکان صفرتا سه سال ساکن مناطق کم برخوردار و آسیب خیز می باشند در دست اجرا دارد که توسط تسهیل گران محلی آموزش دیده اجرا می شود.

طرح همیار مادر و کودک استان البرز با تاکید برشکل گیری وابستگی ایمن بین مادران و کودکان ،گام هایی موثر در افزایش تاب آوری کودکان و مادران در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha