۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85476470
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد: معارف ولایی در دهه کرامت تبیین شود

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85476470
امام جمعه شهرکرد: معارف ولایی در دهه کرامت تبیین شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دهه کرامت بهترین فرصت برای تبیین معارف ولایی و رضوی است و توصیه می‌شود در کنار جشن‌های این دهه جلسات تبیینی نیز برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در دیدار با خدام رضوی که در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان برگزار شد، افزود: برنامه زیر سایه خورشید و حضور خدام رضوی در استان‌ها اقدام ارزشمند و مبارکی است که نه تنها دل‌ها را نورانی می‌کند بلکه فرصت مناسبی برای تبیین معارف دین است.

وی ادامه داد: تبیین معارف رضوی و ولایی در طول سال اقدام خوب و ارزشمندی است اما در دهه کرامت از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود و ظهور و بروز بیشتری پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری وجود بارگاه نورانی امام رضا(ع) در ایران اسلامی را یک سرمایه عنوان کرد و گفت: ما ایرانی‌ها افتخار میزبانی از امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) را داریم و این میزبانی سرمایه بزرگی را در اختیار ما قرار داده و باید تا می‌توان سبک و سیره این بزرگان را در زندگی خود به کار گیریم.

نکونام با تاکید بر اینکه تقویت ارتباط مردم با امام امت از مهمترین برکات دهه کرامت باشد، افزود: آنچه می‌تواند ما را در ادامه مسیر استوار و محکم نگه دارد و از انحراف دور کند پیروی از ولی‌فقیه است که باید تا می‌توان ارتباط خود را با ایشان تقویت کنیم.

وی همچنین بر ضرورت شناساندن بیش از پیش امام رضا(ع) برای نسل‌های جوان در داخل و برای تمامی انسان‌های آزادیخواه در سراسر جهان تاکید کرد و گفت: باید به معنای واقعی نسبت به امامان بصیرت و معرفت پیدا کنیم و محتوای برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید به این سمت و سو هدایت شود.

وی با قدردانی از اجرای برنامه زیر سایه خورشید در استان‌ها، یادآور شد: چهارمحال و بختیاری استان یک دست شیعه است و عشق و محبت اهل بیت(ع) در دل مردم این سرزمین جوشش دارد.

مدیر کاروان زیر سایه خورشید چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۱۲۰ عنوان برنامه از سوی این کاروان در شهرستان‌های استان اجرا شد.

مهدی شاد افزود: سال گذشته سه هزار کیلومتر مسیر در شهرها و روستاهای این استان طی کردیم و با برگزاری ویژه‌برنامه‌های مختلف حال و هوای این استان امام رضایی(ع) شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز برنامه‌های خود را در دهه کرامت از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان آغاز کردیم و تا روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت با حضور پنج نفر از خدام رضوی برنامه‌های متعددی را در استان اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، کاروان زیر سایه خورشید حامل پرچم متبرک بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت وارد استان چهارمحال و بختیاری شد.

در اقدامی فرهنگی در سال‌های اخیر همزمان با دهه کرامت از اول ماه ذیقعده تا یازدهم این ماه، جشنواره زیر سایه خورشید در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در قالب این جشنواره خادمان بارگاه رضوی با حضور در نقاط مختلف استان، اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی می‌کنند.

دهه اول ماه ذیقعده از اول تا یازدهم این ماه که به ترتیب سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بوده، به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha