مطالبات ساروی‌ها از رئیس جمهور؛ از تکمیل بیمارستان تا نیروگاه زباله‌سوز
میدان ساعت ساری

ساری- ایرنا- فرماندار ساری گفت: تکمیل چندین طرح عمرانی و زیرساختی نیمه تمام از جمله نیروگاه زباله‌سوز و بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تخت‌خوابی آیت‌الله طبرسی و همچنین تامین اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از چند طرح از محل مولدسازی از جمله مطالبات اصلی مسئولان و همچنین مردم شهر ساری از رئیس جمهور و هیات دولت است.

محمدعلی نوبخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از نیروگاه زباله سوز ساری، کمربندی یا کنار گذر شمالی، جاده تاکام به ساری، بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تخت‌خوابی آیت الله طبرسی، ورزشگاه ماهفروجک را از جمله مطالباتی عنوان کرد که انتظار است در سفر دور دوم رییس جمهور به مازندران به آنها توجه ویژه شود تا با تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: در سفر دور دوم رییس جمهور به مازندران به دنبال دریافت مصوبه ای هستیم که با مولد سازی بتوانیم اعتبار مورد نیاز برای تکمیل برخی از طرح های عمرانی نیمه کاره در شهرستان ساری را تامین کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: زمین های دولتی زیادی در ساری وجود دارد که بدون استفاده رها شده است که می توان با مولد سازی، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه کاره را تامین کرد.

فرماندار ساری بر لزوم تامین اعتبار مورد برای تکمیل چندین طرح عمرانی بزرگ در مرکز مازندران تاکید کرد و گفت:‌ طرح های عمرانی زیادی در شهرستان وجود دارد که تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم از پیشرفت فیزیکی ناچیزی برخودار بود اما در ۲.۵ سال از فعالیت دولت مردمی اکنون به پیشرفت فیزیکی بالایی رسیده است.

نوبخت تصریح کرد: حدود ۱۸ طرح عمرانی نیمه کاره در ساری وجود دارد که تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با اهتمام دولت مردمی سیزدهم اکنون به بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است.

مطالبات ساروی‌ها از رئیس جمهور؛ از تکمیل بیمارستان تا نیروگاه زباله‌سوز
وی از نیروگاه زباله سوز ساری به عنوان یکی از بزرگترین طرح های عمرانی زیست محیطی در مرکز مازندران نام برد و اظهار کرد: این طرح عمرانی مهم تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم است تنها ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تلاش دولت مردمی سیزدهم و تامین بخشی از اعتبارات اکنون به ۹۷ درصد رسیده است.

نوبخت گفت: تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی ساری با میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۵ تا ۸۰ درصدی از دیگر مطالبات مردم و مسئولان شهر ساری از رییس جمهور است.

وی از طرح تعریض جاده ساری به تاکام به عنوان دیگر طرح های عمرانی نیمه کاره در مرکز مازندران نام برد که قطعه دوم آن آماده افتتاح است و ضروری است که اعضای هیات دولت نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ملی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نوبخت گفت: طرح تعریض جاده پنبه زار کوتی لاریم، ورزشگاه ماهفروجک ساری و تکمیل کنارگذر شمالی شهرستان ساری اعتبارات ملی را می طلبد و انتظار است که رییس جمهور و اعضای هیات دولت نسبت به این مهم همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

مطالبات ساروی‌ها از رئیس جمهور؛ از تکمیل بیمارستان تا نیروگاه زباله‌سوز
این مقام مسئول ادامه داد: از دیگر مطالبات ما از رییس جمهور در آستانه سفر به مازندران تصویب طرح تفضیلی شهر ساری است که با توجه به کمبود زمین که در حریم شهر است، وارد محدوده شهری شود تا مشکل کمبود زمین در ارتباط با ساخت مسکن و همچنین اجرای دیگر طرح های عمرانی در مرکز مازندران رفع شود.

نوبخت از برپایی نمایشگاه دستاوردهای ۲.۵ سال فعالیت دولت سیزدهم در مرکز مازندران در آستانه سفر رییس جمهور به استان خبر داد و گفت که در طی سال های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، حدود ۸۰ طرح عمرانی با سرمایه گذاری ۲۷ هزار میلیارد ریالی دولت مردمی سیزدهم در شهرستان ساری افتتاح و بهره برداری شد و راه روستایی نزدیک به ۱۰۰ روستا آسفالت شد ضمن اینکه واحدهای راکد زیادی نیز احیا و به چرخه فعالیت اقتصادی بازگشتند.

وی با بیان اینکه ساری مرکز مازندران نیازمند نقشه را و برنامه تفضیلی در نظام شهرسازی است، افزود:‌ این شهرستان سه هزار و ۵۴۷ کیلومتر مربع مساحت دارد که حدود ۲ هزار کیلومتر آن جنگل و مرتع و حدود ۸۷۰ کیلومترمربع آن هم اراضی کشاروزی است انها در ۳۲۰ کیلومتر می توانیم ساخت و ساز و احداث معابر داشته باشیم که به علت نبود نقشه را باعث بروز مشکلات عدیده از جمله ترافیک و بافت فرسوده شده است.

نوبخت با بیان اینکه حدود ۶۱۷ هکتار بافت فرسوده در ساری وجود دارد که بازسازی آنها کار سختی است، افزود: طرح عمرانی پل تا پل و بوستان ملل از دیگر طرح های عمرانی نیمه کاره است که تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل انها از دیگر انتظارات ما از رییس جمهور است.

وی گفت: مخزن باغ کرمانی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ذخیره سازی ۲۰ میلیارد مترمکعب آب و همچنین بوستان جنگلی شهید نوبخت با یکهزار و ۲۶۰ هکتار مساحت که فاز نخست آن شامل ۲۰۰ هکتار در سفر رییس جمهور به مازندران افتتاح خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha