۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85476400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۴۰تن محموله کاه حبوبات از اروندکنار به کشور کویت صادر شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: ۵۴۰ تن محموله کاه حبوبات توسط کارشناس قرنطینه جهاد کشاورزی از ابتدای سال‌ جاری تاکنون مورد بررسی و از اروندکنار به کشور کویت صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن دشتی‌نژاد سه‌شنبه در گفت و گوی رسانه ای افزود: بندر تجاری اروندکنار به دلیل نزدیکی به بنادر کشورهای کویت و عراق ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد.

وی با اشاره به استقرار کارشناس قرنطینه جهاد کشاورزی در بنادر سه گانه آبادان اظهار کرد: کارشناسان پس از بررسی نوع محصول و کیفیت آن مجوز لازم برای صادرات را صادر می‌کنند.

آبادان دارای سه بندر صادراتی در شهرهای اروندکنار، چوئبده و شهر آبادان است.

بندر تجاری اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان در انتهای اروندرود و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد.

پایان برداشت جو در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از برداشت پنج‌هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی جو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا یاسر شریفی به خبرنگاران گفت: ۶ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم جو در شهرستان تولید شده و هفت دستگاه کمباین در عملیات برداشت جو در شهرستان فعال بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از کاشت پاجوش بهاره نخل خرما در این شهرستان خبر داد.

وی به کاشت پاجوش بهاره در خرمشهر اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار اصله پاجوش خرما در کشت بهاره توسط نخلداران کشت شده است.

شریفی ادامه داد: درصد تلفات پاجوش در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید و تبخیر زیاد و در فصل زمستان به دلیل سرمای شدید بالا است بنابراین مناسب‌ترین زمان جهت انتقال و کاشت پاجوش نیمه اول فصول بهار و پاییز است که در شهرستان خرمشهر نخلداران در این ۲ بازه زمانی اقدام به کاشت پاجوش می‌کنند.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha