بارندگی در خراسان شمالی ۴۵ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۲ تا ۲۱ اردیبهشت ماه جاری) ۲۱۶ میلیمتر ثبت شد که این رقم نسبت به سال آبی گذشته ۴۵ درصد افزایش دارد. 

نوربخش داداشی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بارندگی در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت که ۲۱۵.۵ میلیمتر ثبت شد، تفاوت محسوس ندارد.

وی خاطرنشان کرد: میزان بارش یک سال کامل آبی در استان ۲۵۸.۴ میلیمتر پیش بینی شده است که بر این اساس تاکنون ۸۳.۴ درصد بارش های امسال تامین شده است که این رقم در کشور ۸۸.۴ درصد است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه جایگاه خراسان شمالی در کشور از ابتدای سال آبی جاری به لحاظ بارش دریافتی رتبه ۱۹ در میان استان های کشور است افزود: از ابتدای فرودین ماه تا ۲۱ اردیبهشت ماه جاری، ۸۷ میلیمتر باران در استان ثبت شد که این رقم نسبت به دوره آماری بلند مدت ۱۱۵.۲ درصد افزایش و نیبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۶.۵ درصد افزایش دارد.

خشکسالی در ۷۷.۲ درصد از گستره خراسان شمالی

داداشی درباره تاثیر خشکسالی در استان گفت: اکنون بر اساس شاخص SPEI دوره یکساله تا پایان فروردین ماه امسال ۷۷.۲ درصد از گستره استان درگیر خشکسالی است.

وی تصریح کرد: ۵.۸ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی بسیار شدید، ۱۵.۶ درصد خشکسالی شدید، ۲۸.۲ درصد خشکسالی متوسط و ۲۷.۶ درصد خشکسالی خفیف است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: ۲۰ درصد از گستره استان بارش نرمال و سه دهم درصد از مساحت استان ترسالی شدید گزارش شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha