۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85476359
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار ایلام: نظارت بر بازار باید نامحسوس و مداوم صورت گیرد

ایلام- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: نظارت بر بازار و خدمات باید به صورت مستمر و نامحسوس انجام شود تا هر گونه تخلف و گران‌فروشی مشخص و مطابق قانون با آن برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "شهریار عباسی" روز سه شنبه در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان ایلام، اظهار کرد: نباید بازار و نظارت بر آن رها شده فرض شود زیرا تداوم و پایش مستمر بازرسی‌ها موجب تثبیت قیمت و مهار تورم می‌شود و افراد سودجو و متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام خواست که با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط نسبت به انجام گشت‌های مشترک و رصد و پایش مستمر بازار اقدام کنند چرا که این امر در مهار گرانی‌ها و کنترل قیمت‌ها در بازار تاثیر گذار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بیان کرد: با توجه به اینکه برخی اقلام اساسی در راستای تنظیم بازار و تثبیت قیمت‌ها توسط نهادهای دولتی مانند غله و جهاد کشاورزی مانند برنج و شکر، گوشت قرمز منجمد تامین می‌شوند به منظور حذف واسطه‌ها و تسریع در روند توزیع از طریق اتاق اصناف توزیع آنها انجام شود.

عباسی از جهاد کشاورزی استان خواست که طی مکاتبه با فرمانداران نسبت به معرفی نماینده اتاق اصناف برای جذب سهمیه برنج و سایر کالاهای اساسی به اداره غله اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با قدرانی از مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در کسب رتبه‌های برتر کشوری و رسیدگی به موقع پرونده ها، گفت: بحث تورم از چالش‌های جدی استان و کشور بوده و کنترل بازار، نظارت مستمر بازار، جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها از وظایف استان است.

عباسی ادامه داد: باید ساز و کار مناسبی اتخاذ شود تا افزایش بی رویه قیمت‌ها به ویژه قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در همه شهرستان‌ها جلوگیری شود.

معاون استاندار ایلام: نظارت بر بازار باید نامحسوس و مداوم صورت گیرد

وی اضافه کرد: تشکیلات و ساز و کار سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده با جذب ۶ هزار نفر در کشور مصوب شده اما هنوز بودجه آن ابلاغ نشده تا اجرایی شود و در صورت راه اندازی، بحث قیمت‌ها و نظارت بر آن، به این سازمان واگذار می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام به استفاده از ظرفیت بسیج اصناف و بازرسان اتاق اصناف تاکید کرد و گفت: می‌توان از این ظرفیت در رصد و پایش بازار بهره گرفت.

وی با تاکید بر بازرسی از خبازان و نظارت دقیق بر آنها، گفت: سلامت مردم، خروج آرد از چرخه و...حائز اهمیت است و باید با هر گونه تخلف در این زمینه‌ها، برخوردها جدی و غیرقابل اغماض باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خواستار گشت مشترک بر بخش سلامت و مراکز درمانی شد و تصریح کرد: بسیاری از افراد و مراکزی که خدمات ویژه آسانسور ارائه می‌دهند، دارای مجوز نیستند که باید نظارت بر این مراکز انجام گیرد.

عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت گوشت قرمز در استان بالا است، ساز و کاری برای تامین گوشت قرمز از طریق تعیین مباشر تدارک دیده شده که به زودی در استان، مباشر معرفی می‌شود و با قیمت مصوب، گوشت در بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اعضای کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان ایلام در این نشست در خصوص کنترل قیمت‌ها و نظارت هر چه بیشتر بر بازار با هم بحث و تبادل نظر کردند و مقرر شد که نظارت دستگاه‌های مرتبط با بازار با تشکیل گشت‌های مشترک افزایش یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha