معاون انتظامی البرز: نرم افزارهای جعلی همراه بانک ترفندی برای کلاهبرداری مجازی است

کرج - ایرنا - معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی البرز درخصوص نصب اپلیکیشن های جعلی همراه بانک به کاربران هشدار داد و از آنها خواست نرم افزارهای همراه بانک را فقط از منابع معتبر دریافت کنند.

سرهنگ "پیمان لطیفی " روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب مردم می‌کنند.

وی اضافه کرد: کاربران بانکی با توجه به شیوه های مختلف کلاهبرداری سارقان اینترنتی برای دانلود نرم‌افزارهای همراه بانک فقط از سایت‌های اصلی اقدام به عملیات بانکی مانند انتقال وجه خرید شارژ و یا هرگونه تراکنش مالی داشته باشند.

لطیفی تاکید کرد: کاربران ، برنامه‌های همراه بانک را فقط از طریق مراجعه به شعب بانک و یا مراجعه به سایت رسمی بانک مربوطه دریافت و نصب کنند.

وی تاکید کرد: کاربران تلفن همراه خود به نرم‌افزارهای ضد بدافزار معتبر و به روزرسانی رسانی مستمر آن‌ها و سیستم عامل و مرورگرهای وب مجهز کرده و اطلاعات رمز اول و دوم ، کلمه عبور سامانه بانکی و تاریخ انقضا بر روی تلفن همراه را به هیچ وجه ذخیره نکنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha