۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85476322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیز انتقال خون ایلام به دستگاه‌های اتوماسیون تست‌های غربالگری و گروه‌بندی

ایلام - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان ایلام از تجهیز این مرکز برای اولین بار به دستگاه‌های جدید اتوماسیون تست‌های غربالگری و تعیین گروه‌بندی خبر داد.

دکتر "لیلی عاصم آبادی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با استفاده از دستگاه جدید اتوماسیون تعیین گروه بندی، علاوه بر تعیین گروه‌های اصلی خون، فنوتایپینگ ده‌ها نوع گروه خونی فرعی دیگر که در روش‌های عادی قابل اندازه گیری نیستند قابل شناسایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با کمک این تجهیزات نوین، سلامت خون و فرآورده‌های خونی افزایش خواهد یافت تا بدن گیرنده آن را پس نزند و بتواند نقش درمانی خود را ایفا کند.

تجهیز انتقال خون ایلام به دستگاه‌های اتوماسیون تست‌های غربالگری و گروه‌بندی

عاصم آبادی ادامه داد: با دستگاه اتوماسیون تعیین گروه خون Ortho Vision و آنتی بادی اسکرینینگ، می‌توان آنتی بادی‌های ناخواسته را نیز در خون‌های اهدایی شناسایی کرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه غربالگری که اولین بار وارد استان ایلام شده است، گفت: دستگاه‌های لازم برای تشخیص ویروس‌های HBS Ag ، HIV Ag-Ab ، HCV Ab ، HTLV و سیفلیس به روش الکتروکمی لومینسانس با حساسیت بالا و استفاده از تکنولوژی پیشرفته نیز بخش دیگری از تجهیزات جدید این اداره کل است.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام خاطرنشان کرد: این دستگاه در صورت داشتن کیت‌های لازم، قادر به انجام طیف وسیعی از آزمایش‌های ایمونولوژیکی است.

به گزارش ایرنا، پیش از این استان ایلام فرایندهای تشخیصی فوق را از طریق استان های همجوار انجام می داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha