۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85476303
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گلستان میزبان نخستین گفتاورد ملی نخبگان

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۷
کد خبر: 85476303
گلستان میزبان نخستین گفتاورد ملی نخبگان

گرگان- ایرنا- سرپرست بنیاد نخبگان گلستان از برگزاری گفتاورد ملی نخبگان در پهنه خزر به میزبانی گلستان خبر داد و گفت: این رویداد یکی از روش‌های شناسایی نخبگان و افراد مستعد است.

عماد آیدانی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخستین رویداد گفتاورد ملی نخبگان برای ایجاد اتصال منسجم و موثر میان نخبگان، حاکمیت و مدیران اجرایی و مردم در فضایی چهار مرحله‌ای طراحی و در دو بخش رقابتی و نمایشگاهی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد از روز گذشته در گلستان آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان به آدرس www.bmn.ir ثبت‌نام کنند.

سرپرست بنیاد نخبگان گلستان تاکید کرد: در گذشته افراد برای معرفی به عنوان یک فرد نخبه اقدام به خوداظهاری می‌کردند اما بنیاد ملی نخبگان در برنامه‌ریزی جدید به دنبال اثرگذاری نخبگان در جامعه است و یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی فعال نخبگان و استفاده از آنها برای گره‌گشایی از مشکلات جامعه برگزاری رویدادهایی همچون گفتاورد نخبگانی است.

آیدانی، این گفتاورد ملی را بستری برای ارائه چرخش‌های تحول‌آفرین در حوزه‌های مختلف برشمرد و توضیح داد: بنیاد نخبگان در این گفتاورد به پنج مساله اساسی مالی و پولی، منابع طبیعی، امنیت غذایی، نظام سلامت و حکمرانی و سیاست‌گذار می‌پردازد تا نخبگان ایده‌ها و راهکارهای خود را برای حل مشکلات موجود در این حوزه‌ها ارائه کنند.

گلستان میزبان نخستین گفتاورد ملی نخبگان

وی با تاکید بر اینکه برگزیدگان هر مرحله از حمایت‌های ویژه بنیاد ملی نخبگان برخوردار خواهند شد، گفت: متقاضیان تا ۲۸ خرداد ماه امسال برای ارسال آثار مهلت دارند.

به گفته سرپرست بنیاد نخبگان گلستان؛ دوم تا چهارم تیر ماه نیز برگزاری نمایشگاه، مرداد و شهریور رقابت‌های مرحله اول، ۱۰ تا ۱۱ مهر ماه نمایشگاه آثار در محل برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان و ۱۵ تا ۱۷ آبان ماه رقابت نهایی این رهاورد است.

آیدانی با بیان اینکه افراد پس از گذر از چهار مرحله این گفتاورد، در یک مناظره شرکت می‌کنند، افزود: برگزیدگان مناظره پس از حضور در چهاردهمین همایش ملی نخبگان و ارائه آثار منتخب با رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور دیدار می‌کنند.

وی عضویت در خانه نخبگان و بهره‌مندی از امتیازهای بنیاد ملی نخبگان، اعطای ۱۰ میلیارد ریال جایزه نقدی به تیم‌های برتر و ۱۰ میلیارد ریال جایزه اعتباری برای حمایت از تحقق و اجرایی‌سازی طرح‌های برتر را از جمله جوایز تیم‌های برگزیده برشمرد.

به گزارش ایرنا، نخستین گفتاورد ملی بنیاد نخبگان در هشت پهنه کشور برگزار می‌شود که در پهنه خزر، میزبانی آن با گلستان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha