۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85476300
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برخی از نیازهای آموزشی کودکان را می توان به وسیله بازی رفع کرد

قزوین - ایرنا - دانشجوی سازنده بازی های آموزشی گفت: برخی از نیازهای آموزشی دانش آموزان مقطع ابتدایی را می توان به وسیله ساخت بازی، مرتفع کرد.

امین رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازی کردن به واسطه هیجان و رقابتی که دارد، بچه ها را به خود جذب می کند و همین جاذبه می تواند در زمینه آموزشی کمک کننده باشد.

وی که خود نیز یک بازی آموزشی با عنوان "شناخت پرندگان" برای کودکان مقطع ابتدایی طراحی کرده است، درباره این بازی توضیح داد: در بازی که بنده آن را ساختم، صدای جانداران مختلف به طرز مناسبی به کودکان آموزش داده شده است.

رضایی تصریح کرد: صدای پستانداران، خزندگان و پرندگان در این بازی پخش می شود و در مراحل مختلف دانش آموز باید این گونه ها را از یکدیگر تشخیص دهد.

وی افزود: در طراحی بازی شناخت پرندگان ویژگی های خاص و چالش هایی را هم در نظر گرفته ام تا برای دانش آموزان این موضوع جذابتر شود.

این دانشجوی رشته ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی قزوین، در رابطه با آشنایی اش با بازی سازی، اظهار کرد: کار و فناوری یکی از درس هایی است که ما در دانشگاه آن را می گذرانیم و با توجه به این موضوع، در کلاس های درسی با نحوه ساخت بازی ها آشنا شدم.

رضایی که در اولین تجربه بازی سازی خود یک بازی موفق آموزشی و متناسب با نیاز دانش آموزان ابتدایی ساخته است،‌ افزود: آشنایی با این برنامه باعث شد تا من به ساخت بازی علاقه مند شوم و بتوانم با کمک مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی قزوین ایده هایم را متناسب با نیازهای دانش آموزان دوره ابتدایی در این بازی به اجرا در آورم.

وی با اشاره به اینکه این بازی یک بازی نرم افزاری است، توضیح داد: امکان توسعه این بازی برای تمام دانش آموزان کشور وجود دارد.

گفتنی است، از بازی شناخت پرندگان در نخستین رویداد ملی کارآفرینی و تولید محتوای الکترونیک که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha