۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85476264
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

«ماه‌دُخت» جشنی برای دختران؛ اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه دهه‌کرامت در ملایر

همدان- ایرنا- مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اجرای بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه همزمان با دهه کرامت در این شهرستان گفت: الگوپذیری از اسوه‌های بی‌بدیل اخلاقی و رفتاری برای حفظ ارزش‌های اصیل اسلامی و ایرانی در مواجهه با هجمه‌های فرهنگ غرب، امروز یک ضرورت برای دختران و مادران ایرانی است.

«مریم نگاهداری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شناخت و آگاهی از فرهنگ و سیره زندگی اهل بیت(ع)، بارزترین تمسک به آئین ناب اسلام است، چراکه ائمه معصوم(ع) تبلوری از مکتب حیات‌بخش نبی اکرم(ص) هستند.

وی افزود: بنا به ضرورت باید جایگاه والا و ارزشمند حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یک الگوی تمام عیار که در پیروی از امام زمان (عج) خویش با طرح مباحث دینی به مقابله با جریان انحرافی آن دوران و روشنگری در حوزه علوم دینی می‌پرداخت، بررسی و تبیین شود.

مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان تاکید کرد: در همین راستا روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر باید برنامه‌های هدفمند به منظور تقویت هویت اسلامی و جریان‌سازی برای ترویج سیره حضرت فاطمه معصومه(س) در بین دختران جوان و نوجوان در سطح این شهرستان و نقاط مختلف کشور اجرا شود.

نگاهداری ادامه داد: در همین رابطه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س)، بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه ویژه دهه کرامت به همت دستگاه‌های اجرایی مرتبط، حوزه علمیه خواهران، جامعه بسیج زنان، شهرداری ملایر، نهضت پیشرفت بانوان، بسیج دانش‌آموزی، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای اجرایی پیش‌بینی شد و در حال اجرا است.

وی به اجرای جشن بزرگ «ماه‌دخت» بزرگترین جشن دختر و مادری در این شهرستان اشاره و بیان کرد: این ویژه برنامه با حضور بیش از سه هزار نفر از دختران و مادران ملایری در پارک سیفیه برگزار و برنامه‌های متنوع و شاد اجرا و بیش از ۱۰ غرفه در این فضا برپا شد.

حمایت دختران ملایری از کودکان و زنان غزه

مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه ملایر، غرفه‌های جواهرانه ویژه حجاب و عفاف، تابلو آزاد بررسی چالش‌های مسائل زنان، ایستگاه نقاشی کودکان، خادمین شهدا، خادمیاران رضوی، دستپخت دخترانه، فروش صنایع دستی، غرفه حس خوب ویژه حجاب و عفاف و جوانی جمعیت را از جمله غرفه‌های برپا شده در این مراسم عنوان کرد.

نگاهداری اجرای مولودی خوانی و حضور خادمیاران رضوی را از دیگر برنامه‌های این جشن برشمرد و یادآور شد: در این مراسم ۴۰۰ شاخه گل و ۸۰۰ بسته فرهنگی دخترانه به دختران ملایری اهدا شد.

وی افزود: در دهه کرامت همچنین دختران ملایری در سطح مدارس این شهر حمایت خود را با دختران غزه اعلام کردند و بنا داریم این برنامه را در سطح مدارس شهرستان اجرا کنیم.

مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه ملایر اجرای جشنواره بادبادک‌ها برای دانش‌آموزان ابتدایی در سطح مدارس، اجرای جشنواره‌های متنوع ورزشی، جام شهدای زنان و کودکان غزه و اردوی مادر و دختری در پارک بانوان را از دیگر برنامه‌ها عنوان و بیان کرد: در این هفته در قالب «چتر مهربانی»؛ مراسم جشنی در مرکز نگهداری دختران کم‌توان ذهنی ملایر برگزار و غرفه‌ای از توانمندی‌های آنان برپا شد.

«ماه‌دُخت» جشنی برای دختران؛ اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه دهه‌کرامت در ملایر

دیدار دختران دهه هشتادی و نودی با فرزندان نخبه شهدا

نگاهداری ادامه داد: به همت کارگروه بانوان شهرستان ملایر و با حضور دختران دهه هشتادی و نودی، دیداری با چند فرزند دختر نخبه شهید داشتیم که یکی از این فرزندان شهدا خودش جانباز بود و از مقام آنها تجلیل شد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره بانوی کرامت در سطح این شهرستان، بخش‌های تابعه و روستاها و تجلیل از مادران و دختران موفق، گردش علمی گوهر علم و عفاف در قالب اردوی راهیان پیشرفت و اجرای تئاتر خیابانی از دیگر برنامه‌ها اشاره و بیان کرد: در راستای اجرای جشنواره فرهنگی و هنری «ریحانه»، دختران ملایری نسبت به تولید محتوا در فضای مجازی، پادکست شعر و داستان و بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری اقدام کردند و تا هفت ماه فرصت دارند و در جشنواره‌ای از تولیدات آنها تقدیر خواهد شد.

مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه ملایر گفت: به دلیل همزمان دهه کرامت با هفته جوانی جمعیت، برنامه‌هایی نیز در این زمینه در دست اجرا داریم که در این رابطه کرسی‌های دانشجویی جامعه نخبگانی با موضوع «جوانی جمعیت و قبح سقط» برگزار شد.

«ماه‌دُخت» جشنی برای دختران؛ اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه دهه‌کرامت در ملایر

همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی دختران و مادران ملایری

نگاهداری ادامه داد: در این هفته رسانه‌ها را همراه کردیم تا با معرفی خانواده‌های موفق و مادران خوش جمعیت، به مردم شناسانده شوند و با حضور خادمیاران رضوی نیز از خانواده‌های خوش جمعیت و مادران زیر ۴۰ سال دارای سه فرزند به بالا تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه الگوی زن مسلمان، دختر تراز انقلاب و ازدواج به هنگام از مهمترین شاخصه‌های ما در اجرای برنامه‌های دهه کرامت و هفته جوانی جمعیت است، تاکید کرد: جمعه هفته جاری نیز همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با حضور مادران و دختران با عنوان «دختر قوی، مادر قوی، ایران قوی» به عنوان اختتامیه دهه کرامت برگزار می‌شود.

نگاهداری ادامه داد: همایش پیاده‌روی در مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد در نظر گرفته شده و در مسیر پیاده‌روی ۲۰ موکب برپا می‌شود و همراه با برنامه‌های شاد و مفرح، ورزش صبحگاهی و اهدای جوایز ویژه به دختران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha