۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبر: 85476253
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرای شبکه برق و روشنایی تونل کبیرکوه در حال انجام است

ایلام - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: عملیات اجرایی شبکه برق و روشنایی تونل کبیرکوه مسیر دره‌شهر - آبدانان در حال انجام بوده و انتظار می رود که در بازه زمانی تعریف شده، کار به سرانجام برسد.

به گزارش ایرنا، " سعید هژبری" روز سه شنبه در بازدید از عملیات اجرایی تونل کبیرکوه، اظهار کرد: این پروژه در سه فاز در حال انجام است که فاز اول آن مربوط به راه ورودی از سمت دره شهر به گالری مصنوعی به طول ۱۸۰۰ متر است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این فاز با استقرار پیمانکار جدید در حال انجام است، افزود: انتظار می‌رفت که سرعت اجرایی این عملیات بیشتر از این باشد اما به دلیل بارندگی‌های اخیر، عملیات اجرایی، آن طور که باید و شاید پیش نرفته و پیمانکار قول مساعد داده که ظرف زمانبندی ۲۰ روزه عملیات اجرایی این بخش تا حد لایه نهایی آسفالت انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ابراز کرد: عملیات اجرایی خاکبرداری در سطح ۳۶۰ متر از این مسیر ناشی از ریزش‌های لایه‌های سنگی نیز در حال انجام است، انفجار ترانشه‌های این مسیر انجام شده و مقرر شده که حدود۲۷ هزار متر مکعب مصالح حاصل از انفجار ظرف مدت هشت روز جابجا شود.

هژبری با بیان اینکه کارگاه پیمانکار این پروژه فعالیت است و بیش از هشت دستگاه راه‌سازی و ماشین‌آلات در این فاز در حال فعالیت بود و کیفیت انجام کار نیز خوب ارزیابی می‌شود.

وی ابراز کرد: در داخل تونل هم عملیات روسازی تا حد لایه آسفالت انجام شده و پیمانکار مربوطه در حال گرفتن تراکم است، به علت عملیات اجرایی فیبر نوری در داخل تونل بخشی از بیس برداشته شده موجب کندی در کار شده است و عملیات اجرایی بیس داخل تونل بایستی توسط پیمانکار مربوطه دوباره انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که پروژه برای اجرای آسفالت در داخل تونل حداکثر برای یک هفته دیگر آماده باشد، تصریح کرد: یکی از چالش‌های این پروژه بحث تملک اراضی حاشیه یک کیلومتر خروجی تونل به سمت آبدانان است که مدیرکل راه و شهرسازی قول دادند که کار کارشناسی و تملک اراضی آن نیز انجام شود.

به گزارش ایرنا، تونل کبیرکوه پروژه‌ای است که در سال ۱۳۸۹ برای زدودن بخشی از محرومیت استان ایلام آغاز شد، عملیات حفاری بدنه اصلی تونل کبیرکوه نیز سال ۹۲ آغاز شد.

این تونل یکی از بزرگترین تونل در دست احداث کشور است.

تونل کبیرکوه در مجموع ۶ هزار و ۳۰۰ متر بوده که شامل یک تونل به طول چهار هزار و ۸۰۰ متر و همچنین هشت تونل کوچک به طول یک هزار و ۵۰۰ متر است.

همچنین در مجموع ۹ رشته تونل و گالری(تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر در این مسیر احداث شده است.

احداث این تونل شهرهای جنوب ایلام را ۷۰ کیلومتر به مرکز استان و کشور نزدیکتر و باعث حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه سخت‌گذر کبیرکوه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha