۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85476243
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲۲ هزار مجوز کسب و کار الکترونیکی در گلستان صادر شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با اشاره به تاکید دولت سیزدهم برای تسهیل و بهبود فرآیند کسب و کارها است گفت: از ابتدای فعالیت این دولت تاکنون ۲۲ هزار و ۵۵۲ مجوز کسب و کار در این استان به صورت الکترونیکی صادر شد.

روح‌الله صلبی روز سه‌شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: در گلستان ۶۴ هزار و ۵۹۴ مجوز کسب و کار وجود دارد که تا قبل از اجرای طرح مزبور به صورت کاغذی انجام می‌شد.

وی یادآور شد: برای دریافت شناسه یکتا از درگاه ملی محوزهای کسب و کار تا پایان امروز سه شنبه ( ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری) فرصت تعیین شده و اگر تا مهلت مقرر اقدامی از سوی صاحبان کسب و کار صورت نگیرد، توسط دولت به عنوان فعال اقتصادی شناخته نخواهد شد.

صلبی خاطرنشان کرد: ارایه خدمات بانکی، مالیاتی، تمدید، توسعه و اصلاح مجوز براساس دریافت شناسه یکتا است.

به گفته وی صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها به عنوان یکی از سیاست‌های کلی و تکلیف تاریخی از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و دستگاه‌های صادرکننده مجوز و استعلام مکلف هستند شرایط، هزینه و زمان فرایند انجام کار را به این درگاه ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها در کمتر از سه روز کاری ثبت می‌شود و برخی مجوزها که با سرمایه‌گذاری ارتباط داشته و نیازمند استعلام است، تا حداکثر سه ماه قابل صدور بوده و اگر دستگاه صادر کننده تعلل کند، خود به خود از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.

وی شفاف‌سازی فعالیت‌ها و کاهش هزینه و زمان را از مزایای اخذ مجوز از درگاه ملی برشمرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha