۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85476185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ حلقه چاه در مهاباد با همکاری کشاورزان مسدود شد

مهاباد- ایرنا- مدیر امور آب مهاباد گفت: ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز با هدف مقابله با برداشت غیرمجاز طی یک سال گذشته با همکاری کشاورزان در این شهرستان مسدود شده است.

خالد رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۹۵ حلقه چاه در سال گذشته و پنج حلقه چاه نیز طی سال جاری مسدود شده و این روند با جلب همکاری کشاورزان و اقناع سازی بهره برداران ادامه دارد.

وی اضافه کرد: سهمیه ابلاغی سال گذشته برای انسداد چاه های غیرمجاز ۹۲ حلقه بود که با همراهی کشاورزان، این تعداد به ۹۵ حلقه رسید.

وی اظهار کرد: برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی باعث کاهش این منابع و پایین رفتن سطح آب آنها شده که در بسیاری از مواقع موجب فرونشست اراضی نیز می‌شود.

مدیر امور آب مهاباد ادامه داد: هم‌اکنون یک هزار و ۵۷۶ حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۳۱۸ حلقه در بخش کشاورزی، ۱۹۷ حلقه در حوزه صنعت، ۵۸ حلقه در بخش آب شرب روستایی و سه حلقه چاه نیز در بخش آب شرب شهری است.

رحمانی گفت: طبق برنامه ابلاغی امسال نیز ۵۷۹ حلقه چاه غیرمجاز در بخش منابع طبیعی و ۵۲ حلقه در مجاورت چاه های آب شرب در برنامه انسداد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha