۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85476006
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر سوئد از آمادگی کشورش برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای خبر داد

تهران-ایرنا- نخست وزیر سوئد در سخنانی گفت که در زمان وقوع جنگ این کشور آمادگی استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک خود را دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولف کریسترسون نخست‌وزیر سوئد، روز دوشنبه اظهار داشت: در زمان وقوع جنگ آمادگی استقرار سلاح‌های هسته‌ای را داریم.

اظهارات نخست وزیر سوئد در حالی بیان می‌شود که بسیاری از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک کشورهایی که به تازگی به عضویت این پیمان درآمده‌اند، انتقاد می‌کنند.

پارلمان سوئد قرار است در ماه ژوئن به توافقنامه همکاری دفاعی (DCA) با ایالات متحده رای دهد. این توافقنامه به آمریکا اجازه دسترسی به پایگاه‌های نظامی سوئد و استقرار تجهیزات نظامی در خاک این کشور را می‌دهد.

سوئد چند ماه پیش 2 قرن بی‌طرفی نظامی را کنار گذاشت و به سازمان ناتو ملحق شد.

در هفته‌های اخیر کمپین‌های متعددی از سوی انجمن‌های صلح‌ سوئد راه افتاده است که از دولت این کشور می‌خواهند در توافقنامه همکاری دفاعی با آمریکا این موضوع گنجانده شود که سوئد اجازه استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک خود را نخواهد داد.

کریسترسون گفت: با توجه به مصوبه پارلمان سوئد مبنی بر ممنوعیت استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک این کشور دولت همچنان چنین عقیده‌ای دارد ولی در زمان جنگ شرایط متفاوت خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha