۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85475984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراجعه به مراکز درمان ناباروری اصفهان افزایش یافت

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۰
کد خبر: 85475984
مراجعه به مراکز درمان ناباروری اصفهان افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - دبیر کمیته درمان قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان مراجعه زوجین به مراکز سطح سه درمان ناباروری در اصفهان پارسال افزایش یافت و به بیش از ۳۶ هزار نفر رسید.

به گزارش ایرنا، زهرا جوانمردی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته ملی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ۳۶ هزار و ۴۲۶ نفر سال گذشته به مراکز سطح سه ناباروری زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود هفت هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای درمان ناباروری هفت هزار و ۹۳۳ نفر از روش های جراحی مانند آی وی اف یا لقاح آزمایشگاهی (خارج رحمی) استفاده شد، خاطرنشان کرد: این آمار در سال ۱۴۰۱ معادل ۶ هزار و ۵۷۸ نفر بود.

رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان موفقیت استفاده از روش‌های جراحی و لقاح آزمایشگاهی برای درمان ناباروری در مراکز سطح سه زیر پوشش این دانشگاه در سال گذشته ۳۴.۵ درصد بود.

جوانمردی ادامه داد: همچنین پارسال برای یک هزار و ۱۶۰ مورد درمان ناباروری نیز از اهدای تخمک و رحم جایگزین استفاده شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمان ناباروری در استان اصفهان، گفت: مراکز سطح ۲ به ارائه خدمات مشاوره ای و سرپایی و سطح سه، اقدام های تخصصی و فوق تخصصی برای درمان ناباروری می پردازند.

۶۰ درصد زایمان‌ها در اصفهان بصورت سزارین است

جوانمردی همچنین با بیان اینکه سال گذشته در کل بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۵۳ هزار و ۷۱۲ زایمان ثبت شد، خاطرنشان کرد: ۶۰.۴۴ درصد آنها بصورت جراحی سزارین انجام شد درحالیکه این شاخص در سال ۱۴۰۱ معادل ۵۹.۸۶ درصد بود.

وی تاکید کرد: شیب افزایش سزارین در اصفهان در سال های اخیر کاهش یافته است.

وی با اشاره به استفاده از روش های زایمان بدون درد دارویی در ۱۳ درصد از زایمان های طبیعی استان در سال ۱۴۰۲، افزود: اصفهان در این زمینه رتبه نخست کشور را کسب کرد.

جوانمردی ادامه داد: روش های غیر دارویی کاهش درد زایمان نیز در ۵۱ درصد از زایمان های طبیعی استان در سال گذشته استفاده شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال تلاش برای افزایش تعداد ماماها و بهبود این شاخص در استان است، تصریح کرد: ۹۰ ماما در سال گذشته برای طرح نیروی انسانی جذب شدند.

به گفته حمید گله‌داری رییس مرکز بهداشت استان اصفهان، مقرر است ۶ مرکز درمان ناباروری با خدمات سطح ۲ در استان ایجاد شود که تاکنون سه مرکز در بیمارستان‌های شهید بهشتی اصفهان، شهید منتظری نجف‌آباد و امیرالمومنین(ع) شهرضا راه اندازی شده و تاسیس سه مرکز در شاهین شهر، نایین و بیمارستان امین اصفهان نیز در دست اقدام است.

بیمارستان هایی که مراکز ناباروری سطح ۲ و سه(درمانی) را با هم دارند شامل شهید بهشتی و امین اصفهان هستند و ۲ مرکز خصوصی نیز در زمینه درمان ناباروری در شهر اصفهان(میلاد و شهرک سلامت) فعال است.

هفته ملی جمعیت (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) در سال ۱۴۰۳ با شعار «سهم من در جوانی ایران» گرامی داشته می شود.

نخستین روز این هفته به «رسانه و جوانی جمعیت» نامگذاری شده است.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور بهداشتی و درمانی حدود پنج میلیون نفر در ۲۶ شهرستان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha