مطالبات نماینده آمل از دولتمردان در آستانه سفر رئیس جمهور به مازندران

ساری - ایرنا - نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رفع مشکلات کشاورزان مازندران مهمترین محور برنامه دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران باشد، گفت: ارائه طرح حمایتی جامع از سوی دولت برای برنج کاران، مشکل تولید کنندگان را برای همیشه حل خواهد کرد.

رضا حاجی پور روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وعده های پی در پی داده شده در خصوص حل مشکل برنج کاران مازندران نه تنها تا کنون هیچ اقدام جدی در این خصوص انجام نشد، بلکه بر مشکلات تولید کنندگان برنج اضافه شد.

وی اظهار داشت: تخصیص دوباره ارز ترجیهی برای واردات برنج نشان از آن دارد که مشکل تولیدکنندگان برنج به یک سریال ادامه دار، تبدیل شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که، دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران بهترین فرصت برای حل این مشکل چندین ساله است، خاطرنشان کرد: ارائه طرح حمایتی جامع برای تولیدکنندگان برنج مشکل آنها را به صورت ریشه ای حل خواهد کرد.

حاجی پور با اشاره به این که تا کنون سابقه نداشته در طول سه سال خدمت دولت، رئیس جمهور ۲ بار سفر استانی به مازندران داشته باشد، ادامه داد: مشکلات زیرساختی استان اعم از پسماند و طرح های کلان نیمه کاره در این دوره از سفر باید برای گره گشایی آنها تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: سد بزرگ هراز که نقش مهمی در تامین آب شرب و کشاورزی چند شهر مازندران دارد ضروری است هر چه زودتر به مرحله افتتاح برسد.

لزوم حل زباله کوه عمارت

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خواستار حل فوری زباله کوه عمارت در آمل شد که میلیون ها تن زباله در طول ۴۰ سال اخیر در آن مکان جمع شد.

رضا حاجی پور با بیان این مطلب که جلوگیری از انتقال آب سد لار به استانهای دیگر یکی از مطالبه ی جدی مردم شهرستان آمل از رئیس جمهور است، تصریح کرد: ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی مازندران تشنه آب سد لار هستند و هیچ ضرورتی ندارد انتقال آب این سد به استان دیگر در دستور کار باشد.

این نماینده مازندرانی در مجلس شورای اسلامی تکمیل آزاد راه تهران شمال را مطالبه همه هموطنان در سراسر کشور که به این خطه از شمال سفر می کنند عنوان کرد و گفت: تخصیص اعتباره ویژه در دور دوم سفر رئیس جمهور برای این طرح باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: امروز ما قدر شناس رئیس جمهور هستیم که با انتصاب سید محمود حسینی پور استاندار سابق مازندران به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور همه مردم مازندران را خوشحال کرد و بدون تردید آقای حسینی پور در مسئولیت جدید موفق خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیئت دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که علاوه بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌هاست.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال اجراست و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha