۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبر: 85475866
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

هزینه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری همدان کاهش یافت

همدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با توجه به اهتمام شهرداری‌های استان همدان به بسته‌های تشویقی بازآفرینی شهری و صدور رایگان پروانه ساخت، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش خواهد یافت.

مجید صالحی‌امیر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تایید شورای شهر، شهرداری‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ درصد گرفتن عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت‌های فرسوده را تخفیف دهند و معادل آن را از دولت دریافت کنند.

وی اظهار کرد: تا کنون در استان همدان شهرداری‌ها نسبت به تخفیف رایگان پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری اهتمام داشته‌اند.

صالحی امیر تصریح کرد: افرادی که قصد دریافت تسهیلات بافت فرسوده و ودیعه ایکان موقت را دارند می‌توانند برای ثبت نام و دریافت این تسهیلات از طریق سامانه Facility.udrc.ir اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت استاندار همدان در کمیسیون ماده پنج، طرح بازآفرینی همه شهرهای همدان به عنوان نخستین استان کشور تصویب شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان افزود: همدان نخستین استانی هست که طرح بازآفرینی همه ۳۲ شهر آن مصوب شده است و تلاش داریم اقدامات لازم برای بهسازی و نوسازی مناطقی از بافت فرسوده آن انجام شود.

صالحی امیر تصریح کرد: هم اینک محدوده محلات هدف بازآفرینی ۳۲ شهر استان مشخص و در سامانه "ستاد ملی بازآفرینی" بارگذاری شده که امکان ساخت و ساز و استفاده از تسهیلات بازآفرینی برای همه ساکنان و سازنده ها و مالکان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha