۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۳
کد خبر: 85475856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابرکوه یزد، معطر به عطر حرم رضوی شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۳
کد خبر: 85475856
ابرکوه یزد، معطر به عطر حرم رضوی شد

یزد _ ایرنا _کاروان خادمان رضوی همزمان با ایام دهه کرامت، میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید روز دوشنبه با استقبال اقشار مختلف مردم وارد شهرستان ابرکوه یزد شدند.

به گزارش ایرنا خادمان بارگاه رضوی در قالب جشنواره زیر سایه خورشید و در حالی که پرچم گنبد مطهر امام هشتم (ع) را حمل می‌کردند با حضور در روضه الشهدای ابرکوه و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای گمنام و شهدای این دیار را گرامی داشتند.

کاروان زیر سایه خورشید همچنین با حضور دربخش های بستری بیمارستان خاتم النبیاء (ص) این شهرستان با اهداء بسته‌های متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) از بیماران عیادت و برای شفای عاجل آنها دعا کردند.

همچنین گروه خدام امام رضا (ع) با حضور در منازل تعدادی از خانوادهای معظم شهدا و با اهداء بسته‌های متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) از ایثار و مقاومت آن عزیزان تجلیل کردند.

ابرکوه یزد، معطر به عطر حرم رضوی شد


دبیر شانزدهمین دوره برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید شهرستان ابرکوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی در قالب جشنواره زیرسایه خورشید در این شهرستان در مدت ۲ روز برگزار می‌شود.
"محمد مهدی پور" با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن ولادت باسعادت امام رضا (ع) گفت: دیدار با خانواه شهدا، جانبازان ،ایثارگران و معلولان ، حضور در چند واحد صنعتی ، شرکت در آیین های باشکوه جشن دهه کرامت در سطح محلات و روستاها برخی از برنامه های فرهنگی جشنواره زیرسایه خورشید در این شهرستان است .

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ رضوی، ایجاد نشاط معنوی و برنامه‌های ارزشی و انقلابی به صورت مردمی با همکاری اقشار مختلف و همراهی مسئولان را از اهداف جشن‌های زیر سایه خورشید است.

نخستین میزبانی مردم شهرستان ابرکوه از امام رئوف حضرت علی ابن الموسی رضا (ع) در ۱۷ آبان سال ۱۹۵ هجری قمری است که آن امام همام سیر مدینه تا مرو را طی و در این ابرکوه چند روزی بیتوته کردند.

این دیدار در مسجد بیرون ابرکوه منزلگاه آن امام رئوف انجام گرفت ، این مکان مقدس مورد احترام همگان و حتی گردشگران داخلی و خارجی است و ۱۷ آبان هر سال در سالروز ورود امام هشتم شیعیان (ع) به ابرکوه مردم و مسئولان این شهر در آیین با شکوهی این روز که در واقع تکریم و تجلیل از ولایت است را گرامی می دارند.

شهرستان ۶۰ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha