مجلس هم باید از آثار فاخر فرهنگی حمایت‌ کند+ فیلم

تهران- ایرنا- منتخب مردم قروه و دهگلان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید از آثار فاخر فرهنگی بیشتر حمایت‌ کند، گفت: با نگاه جامع و هماهنگ و جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه فرهنگ، اتفاق‌های بهتری می‌تواند در حوزه فرهنگ و جامعه رخ خواهد داد

محمدرسول شیخی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: یکی از مباحث حوزه فرهنگ که باید مورد توجه قرار گیرد پراکندگی برخی دستگاه‌های متولی فرهنگ در جامعه است که به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر بشود با یک سیستم جامع و هماهنگ در حوزه فرهنگی از موازی‌کاری جلوگیری کرد اتفاق های بهتری می‌تواند با آن غنای فرهنگی که جامعه ما دارد و غنایی که اسلام دارد رقم بخورد.

منتخب مردم قروه تاکید کرد: هیچ رسانه ای در بحث اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌ها و رشد علم در جامعه نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد. هر چند شاید از نظر اقتصادی برخی از افرادِ علاقه‌مند به کتاب به راحتی دسترسی به آن را ندارند.

وی همچنین درباره برنامه‌های خود به عنوان منتخب مردم کردستان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: عنوان این استان، یک استان فرهنگی است و واقعا در این حوزه و با توجه به نامگذاری بسیار آینده‌نگرانه‌ای که توسط رهبر معظم انقلاب در سفر سال ۸۸ به استان کردستان انجام شد باید کارهای اساسی در استان صورت بگیرد.

منتخب مردم کردستان افزود: آن طور که در بخش‌های مختلف فرهنگی باید در استان کردستان کار شود نمی‌گویم نشده است، اما جای کار بسیاری دارد و مخصوصا بعد از سال ۸۸ انتظار این بود که کردستان یک رنگ و بوی کاملا فرهنگی به خودش بگیرد که ان‌شاءالله تلاش و برنامه ما این خواهد بود. این استان مرزی است و با کارهای فرهنگی می توان خیلی از خلاءها را پر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha