۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۳۰
کد خبر: 85475816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش رگبار بهاری، شیراز و فارس را در بر گرفت

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۳۰
کد خبر: 85475816
بارش رگبار بهاری، شیراز و فارس را در بر گرفت

شیراز -ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان فارس  با اعلام وضعیت سطح زرد اعلام کرد: رگبار باران ،‌رعد برق، احتمال تگرگ در برخی ساعات وزش باد شدید از امروز (سه شنبه  ۲۵ اردیبهشت)  در برخی مناطق این استان آغاز شده و تا پنجشنبه ۲۷ همین ماه ادامه دارد.

مسعود حقیقت صبح سه شنبه در مصاحبه با خبرگار ایرنا افزود:‌ این سامانه جدید بارشی برای سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در استان به ویژه مناطق شمالی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای چهارشنبه ۲۶ اردیبشهت در استان به ویِژه نیمه شمالی و مناطق مرکزی فعال است و برای پنجشنبه ۲۷ همین ماه هم همه مناطق استان به ویژه مرکزیٰ، غربی و شیراز گزارش شده است. ‌

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب

مدیرکل هواشناسی تاکید کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ لغزندگی جاده ها، بر خورد صاعقه و احتمال سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد از این رو احتیاط در تردد و چرای دام از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده ای و سفر برون شهری و احتیاط در جابه جایی عشایر نیز توصیه می شود.

به گزارش ایرنا پیشتر هواشناسی فارس ۲۱اردیبهشت ماه با انتشار اطلاعیه وضعیت سطح زرد نسبت به آلودگی هوا در مناطق پر تردد شهری از صبح شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، در شیراز و چند شهرستان دیگر فارس هشدار داده بود.

وضعیت رنگ هشدارها چگونه است ؟

به گزارش ایرنا، زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.
هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.
هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.
به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha