۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85475714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیب تند کاهش جمعیت در البرز، ملایم شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85475714
شیب تند کاهش جمعیت در البرز، ملایم شد

کرج - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: شیب تند کاهش جمعیت در این استان با اقدامات ترویجی و فرهنگی روند ملایم به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز، دکتر شهرام صیادی روز دوشنبه به مناسب هفته ملی جمعیت گفت: اکنون نرخ موالید در استان البرز به ۲.۸۰ درصد رسیده است اما همچنان با اجرای برنامه های مختلف برای ارتقای آن تلاش می کنیم.

وی تاکید کرد: بخش سلامت استان البرز برنامه های خود را در ترویج زایمان طبیعی و ایمن ، درمان زوج های نابارور ، پیشگیری از ناباروری و سقط جنین ، تحکیم بنیان خانواده و تقویت هویت مادری ،ترویج ازدواج بهنگام،آسان و پایدار و اجرای منشور کرامت مادری و امثال آن تقویت می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: اکنون ۲ مرکز درمان ناباروری با تعرفه دولتی در بیمارستان های کمالی و امام جعفر صادق (ع) در سطح ۲ و سه و یک مرکز حمایتی تحت عنوان نفس با هدف نجات فرزندان سقط در استان راه اندازی شده است.

صیادی افزود: بیش از هفت هزارو ۵۰۰ نفر از مردم عادی، دانشجویان ، اساتید، کارکنان ادارات، دانش آموزان و امثال آن سال گذشته در قالب برنامه های مختلف آموزش های لازم را در خصوص برنامه های جوانی جمعیت فرا گرفتند.

استان البرز سه میلیون و۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha