۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85475708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۷۲۰ میلیارد ریال از مطالبه‌های گندمکاران استان بوشهر پرداخت شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: در سال جاری با خرید ۹ هزار و ۸۴۱ تن گندم این استان، یکهزار و ۷۲۰ میلیارد ریال به گندمکاران پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " رضا تنگستانی‌مکان " روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز برداشت گندم در استان بوشهر تاکنون ۳۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از سوی ۱۳ مرکز مباشر و ملکی استان خریداری شده است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین آغاز شده و تا پایان مردادماه تداوم دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری قیمت مصوب خرید گندم از کشاورزان هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی یادآور شد: در راستای پرداخت مطالبات کشاورزان تلاش می شود مدارک واریز وجه هرچه زودتر به بانک ارسال شود تا با قرار گرفتن در صف واریز از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود.

تنگستانی مکان ادامه داد: برای سال جاری پیش‌بینی خرید تضمینی ۴۰هزار تن در استان بوشهر انجام شده که با توجه به کاهش تولید به دلیل کم بارشی، میزان خرید تضمینی استان در مقایسه با سال گذشته ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: امسال به‌دلیل کاهش بارندگی از سطح ۱۳۸ هزار هکتار گندم دیم و آبی استان بوشهر، ۴۱ هزار تن گندم برداشت شد در حالی‌که میزان برداشت گندم در سال گذشته ۱۶۵ هزار تن بود.

تنگستانی‌مکان اضافه کرد: نیاز سالانه گندم مصرفی استان بوشهر ۱۳۰ هزار تن است که نیاز استان‌ از محل واردات یا استان‌های همجوار تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha