احداث ترمینال مکانیزه غلات هرمزگان روند عملیات بندری را افزایش می‌دهد

بندرعباس - ایرنا - معاون مهندسی و عمران بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نخستین ترمینال مکانیزه غلات استان با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و مساحت ۶۶ هزار مترمربع درحال احداث است که تکمیل این طرح نگهداری غلات و روند و سرعت عملیات بندری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمید کمالی روز دوشنبه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های ۹ گانه توسعه دریامحور از سوی رهبرمعظم انقلاب و تاکید دولت سیزدهم در تحقق این مهم، اظهار کرد: درحال حاضر پیشرفت فیزیکی این طرح بندری ۱۳ درصد بوده و با سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال اجرا است.

وی با توجه به اینکه عملیات اجرایی شمع‌ریزی این ترمینال مکانیزه به‌صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است، بیان کرد: از تعداد هزار و ۱۰۰ عدد شمع طراحی شده، ٣٧٢ شمع در ۲ ماه گذشته به وسیله ۶ عدد دستگاه حفار مستقر در طرح اجرا شده است.

معاون مهندسی و عمران بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: ایجاد این ظرفیت سرمایه‌گذاری در بزرگترین بندر تجاری کشور، زمینه احداث ١٢ عدد سیلوی بتنی نگهداری غلات به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و خرید ٢ دستگاه مکنده ریلی به ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت و احداث ۳۶۰ متر نوار نقاله را نیز فراهم خواهد کرد و سطح استاندارد تخلیه و بارگیری در استان را نیز افزایش می‌دهد.

کمالی یادآور شد: احداث ترمینال مکانیزه غلات در بندر شهید رجایی، زمینه اشتغال ٣٠٠ نفر در استان هرمزگان را فراهم می‌کند.

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha