۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۲۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85475673
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۹ نوعروس کمیته امداد خراسان شمالی راهی خانه بخت شدند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به دستاوردهای «طرح یاس» در مناطق محروم استان گفت: ۳۹ نفر از مددجویان این نهاد حمایتی پارسال در قالب این طرح ازدواج و راهی خانه بخت شدند.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح یاس یا همان یاران آسیب ستیز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق محروم با همکاری کمیته امداد و هلال احمر در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: پارسال در قالب این طرح برای ۱۲۵ نفر اشتغال ایجاد شد این اشتغالزایی از طریق به کارگیری در سایر دستگاه ها و یا دریافت وام اشتغالزایی محقق شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: همچنین در سال گذشته ۴۸۴ نفر از مددجویان از آموزش های مختلف بهره مند شدند.

وی، حضور ۱۰۱ نفر از مددجویان در اردوهای زیارتی و ۲۰۲ نفر در اردوی راهیان پیشرفت، بهره مندی ۱۲۸ نفر مددجو از اردوهای آموزشی و فعالیت ۲۸۷ نفر پس از دریافت آموزش‌های مقابله با بحران و بلایای طبیعی به صورت داوطلب در خانه‌های هلال سراسر استان را از دیگر دستاوردهای طرح یاس در استان عنوان کرد.

الهی راد اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی شامل کمک های اولیه، امداد و نجات، کارآفرینی، مشاوره، مهارت های زندگی از برنامه های طرح ملی یاس در استان است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری، بیش از ۵۳ هزار خانوار و بیش از شامل ۱۰۶ هزار مددجو زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha