۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85475666
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

توضیح فرماندار درباره جذب نیروهای بومی در مجتمع فولاد قاینات

بیرجند - ایرنا - فرماندار قاینات خراسان جنوبی گفت: اولویت جذب نیروی انسانی در مجتمع فولاد قاینات با افراد بومی بوده و این مجتمع در برخی بخش‌ها نیازمند نیروهای تخصصی است که از سایر نقاط جذب شده‌اند.

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اعتراض جمعی از اهالی نیمبلوک این شهرستان به نتایج آزمون استخدامی شرکت فولاد بیان کرد: مجتمع فولاد قاینات برای واحد ذوب این مجتمع نیاز به جذب ۵۵۰ نفر نیروی انسانی داشته که آزمون استخدامی در اواخر فروردین امسال برگزار شده است.

وی افزود: براساس نتایج این آزمون استخدامی که ۲۲ اردیبهشت امسال اعلام شد، ۵۰۰ نفر پذیرفته شده‌اند که ۴۰۶ نفر بومی از اهالی شهرستان‌های قاینات و زیرکوه بوده‌اند و بقیه از سایر نقاط استان و کشور هستند.

فرماندار قاینات گفت: اهالی نیمبلوک اعتراض دارند که باید اکثر افراد از این منطقه انتخاب می‌شدند در حالی که ۴۸ نفر بومی بخش نیمبلوک شهرستان هستند.

وی اظهار کرد: مجتمع فولاد قاینات برای فعالیت در برخی بخش‌ها نیازمند نیروهای تخصصی است که ما در شهرستان و استان نداریم لذا مجبور است از سایر نقاط کشور جذب کند.

محمدی افزود: این در حالی است که برخی افراد بومی در نیمبلوک مطالبه دارند در همه تخصص‌ها باید از نیروهای بومی استفاده شود و درخواست آنان پیگیری می‌شود.

وی گفت: ۸۳ درصد نیروهای جذب شده در مجتمع فولاد قاینات از نیروهای بومی شهرستان‌های قاینات و زیرکوه هستند.

احداث مجتمع فولاد قاینات جزو هشت طرح استانی فولاد کشور است که پس از سال‌ها انتظار با حضور رئیس جمهور در سال ۱۴۰۱ رسما افتتاح شد و واحد احیای مستقیم آن با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی به بهره‌ برداری رسید.

فاز دوم این مجتمع برای فولادسازی در دست اجراست.

قاینات دارای سه بخش مرکزی، سده و نیمبلوک است و شهر قاین مرکز شهرستان در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha