۲۶۲ نفر از فرودگاه تبریز راهی سرزمین وحی شدند

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با اعلام اینکه از امروز (چهارشنبه) عملیات اعزام زائران سرزمین وحی از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز آغاز شده است، گفت: در نخستین پرواز از این فرودگاه ۲۶۲ نفر امروز راهی مدینه منوره شدند.

«رامین آذری»، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نخستین پرواز حج تمتع امسال حدود یک ساعت قبل از فرودگاه تبریز انجام شد، افزود: عملیات رفت زائران به سرزمین وحی تا ۲۹ اردیبهشت ادامه می یابد.

وی اظهار کرد: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جزو نخستین ایستگاه های پروازی کشور در انجام عملیات اعزام زائران به سرزمین وحی است و طبق برنامه اعلام شده حدود چهار هزار و ۱۰۰ نفر از زائرین استان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از طریق این فرودگاه به مدینه منوره اعزام خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به انجام اقدامات و اتخاذ تمهیدات لازم برای اعزام مطلوب زائران به سرزمین وحی از این فرودگاه، یادآور شد: امسال یک پرواز رفت برای اعزام زائران به حج عمره نیز روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت از فرودگاه تبریز و ۱۶ اردیبهشت پرواز برگشت از جده به فرودگاه تبریز انجام شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha