بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل پس از ۶۰ سال باهمت دولت مردمی +فیلم

ساری - ایرنا- بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل که یکی از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران است، با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسید و اکنون بازسازی چمن این ورزشگاه بعد از ۶۰ سال اجرا و در آستانه بذر پاشی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل که از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده بود فرایند زیرسازی و زیر ساختی آن در چند مرحله انجام شد و بازسازی چمن این ورزشگاه اکنون به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده است.

بازسازی این ورزشگاه که در کمتر از یک سال با خاک برداری ۴۰ سانتی متری چمن طبیعی قبلی آغاز شد در سه لایه ۲۰ سانتی متری و در مجموع ۶۰ سانتی متری با هفت هزار متر زیرسازی انجام شد.

در زمان حاضر لوله کشی برای آب پاشی در این چمن و حفر چاه عمیق در کنار ورزشگاه به پایان رسید و تا پایان اردیبهشت ماه فرایند بذر پاشی چمن در این زمین ورزشی آغاز خواهد شد.

به گفته مسوولان امر کانالهای زهکشی، نصب عایق های حرفه ای که در زمین فوتبال شمال بی نظیر است، نصب لوله های زهکشی شده، و در نهایت با سنگ ریزه های در ابعاد هشت تا ۱۲ میلی متر شن ریزی انجام گرفت.

لوله کشی آبیاری تحت فشار و دستی در این ورزشگاه انجام شد و از طرف دیگر لوله کشی گرمایش کف زمین فوتبال هم کارش به اتمام رسید.

در روزهای اخیر لایه شن ریزی روی لوله ها ی گرمایش در این ورزشگاه انجام شد و این زمین فوتبال با پخش کردن خاک پیت ماس که مخصوص کاشت چمن است برای بذر پاشی چمن آماده شد.

بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل پس از ۶۰ سال باهمت دولت مردمی +فیلم

آخرین مرحله

رئیس هیات فوتبال بابل در گفت گو با خبرنگار ایرنا گفت: بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل به مرحله پایانی رسیده است که تا حدود ۱۰ روز دیگر بذر پاشی در این چمن آغاز خواهد شد.

مهدی بادیکناری اظهار داشت: بخشی از تاسیسات این ورزشگاه که مرتبط با چمن هفت تیر است از پیشرفت فیزیکی کمتری برخوردار است که طبق برنامه ی زمانبندی در حال تکمیل است.

وی با بیان این که قفل ۶۰ ساله این طرح در دور اول سفر هیات دولت به مازندران شکسته شد، خاطرنشان کرد: انتظار ما از رئیس جمهور آن است که، بازسازی فاز دوم سکوی تماشاگر این ورزشگاه از جمله مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به مازندران باشد.

بادیکناری ادامه داد: بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل بسیار حرفه ای انجام شد و در شمال کشور این زمین فوتبال بی نظیر است.

ورزشگاه هفت تیر هنگام آغاز طرح توسعه فاز نخست چهار هزار صندلی داشت که در این طرح ۲ هزار صندلی به آن اضافه شد تا بتواند فضای بیشتری برای فوتبال دوستان بزرگ ترین شهرستان مازندران فراهم کند.

این طرح طبق گفته مسوولان وقت ۶ میلیارد ریال هزینه داشت که ۲ هزار متر مربع فضا برای نصب صندلی های جدید، اتاق رختکن بازیکنان مهمان و میزبان، اتاق مربی، اتاق داوران و ناظر فدراسیون در ضلع غربی اضافه شد.

براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود طرح توسعه و تجهیز فاز دوم به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ضلع شمالی ورزشگاه اجرایی شود تا بتواند تعداد صندلی های آن را به ۱۰ هزار عدد برساند.

گام دوم در ظاهر به سرانجامی نرسید و به همین دلیل ورزشگاه شهدای هفت تیر بابل که در سال‌های نه چندان دور با بازی تیم های خونه به خونه مازندران و دریای کاسپین روزهای شادی را برای بابلی ها به ارمغان می آورد به علت شرایط نامساعد زمین و فقدان امکانات حداقلی از نظر سازمان لیگ، اجازه برگزاری بازی‌های تیم فوتبال دسته یکی را نداشت.

بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل پس از ۶۰ سال باهمت دولت مردمی +فیلم

به گزارش ایرنا، سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیئت دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که علاوه بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌هاست.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال اجراست و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha