۵۴۵ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی دزفول ایجاد شد

دزفول – ایرنا - مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: بسیج سازندگی ۵۴۵ فرصت شغلی در سال گذشته در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی و مشاغل خانگی در این شهرستان ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار عبدالرحیم حکیمی فر روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا دفتر دزفول به مناسبت هفته بسیج سازندگی با تشریح عملکرد این سازمان طی یکسال اخیر بیان کرد: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول در محرومیت زدایی و اشتغال زایی اقدام‌های گسترده را طی سال‌های اخیر انجام داده است که انعکاس رسانه‌ای این اقدام‌ها نقش مهمی در امیدآفرینی در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و کمک به اشتغال جوانان بسیجی در این شهرستان افزود: ۲۸۹ نفر برای دریافت وام‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی و مشاغل خانگی توسط بسیج سازندگی به بانک‌های عامل شهرستان معرفی و در مجموع ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شد.

مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول بیان کرد: بسیج سازندگی سال گذشته در زمینه سبزی خشک کنی، دامپروری، تولید عرقیات، کپوبافی، خیاطی،‌ تابلو فروش و همچنین تولید مرخ تخم گذار، گاوشیری و قارچ اشتغالزایی داشته است.

۵۴۵ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی دزفول ایجاد شد

ساخت و تعمیر ۱۴۱ منزل مسکونی توسط گروه‌های جهادی دزفول

سرهنگ حکیمی فر اظهارکرد: بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی دزفول در بخش محرورمیت زدایی، کمک‌های مومنانه و تسهیلات اقتصادی و ایجاد شغل اقدام‌های گسترده‌ای در این شهرستان انجام داده که بسیاری از این اقدامات به خوبی رسانه‌ای نشده است.

وی افزود: ساخت و تعمیر بیش از ۱۴۱ منزل مسکونی توسط گروه‌های جهادی در سطح شهرستان و منطقه کم برخوردار احمد فداله و همچنین ساخت چهار باب مدرسه روستایی در مناطق سخت گذر لاسرخ، جم جمه، دره بهزاد و خرمیزان احمد فداله از جمله اقدام‌های گسترده بسیج سازندگی دزفول در سال گذشته است.

حکیمی فر گفت: آب رسانی به پنج روستای محروم ده زنون، لباب، کول کندی و سربرد، احداث جاده ارتباطی در منطقه احمد فداله به طول ۲۴ کیلومتر و اعزام ۴۰ تیم پزشکی جهادی به مناطق محروم از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه دزفول در سال ۱۴۰۲ است.

۵۴۵ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی دزفول ایجاد شد

یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال کمک مومنانه بسیج دزفول به محرومان

مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال مجموع هزینه‌های انجام شده بسیج سازندگی ناحیه مقاومت دزفول در قالب کمک‌های مومنانه از جمله خرید جهیزیه، توزیع غذای گرم و گوشت، اهدای نوشت افزار و لباس به خانواده‌های محروم و نیازمند بوده که این رقم در خوزستان بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: توزیع ۲۲ هزار و ۷۴۴ بسته معیشتی، بیش از ۴۷۲ هزار پرس غذای گرم، اهدای ۱۹۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند، تامین ۲۷۸ سری وسایل سرمایشی و گرمایشی و همچنین اهدای بیش از پنج هزار نوشت افزار، حدود چهار هزار و ۹۰۰ پوشاک و کفش و ۲ هزار بسته بهداشتی تنها بخشی از طیف گسترده خدمات بسیج سازندگی دزفول در سال گذشته است.

حکیمی فر با تبریک هفته بسیج سازندگی و تجلیل از جهادگران بسیجی این شهرستان اظهارکرد: ۳۰۰ گروه جهادی در این شهرستان وجود دارد که فرآیند ثبت ۶۵ گروه از این تعداد نهایی شده و دارای کد ثبتی هستند.

۵۴۵ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی دزفول ایجاد شد

به گزارش ایرنا،‌ ۱۷ اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل بسیج سازندگی است.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha