آغاز عملیات اجرایی آزاد راه چالوس-رامسر مطالبه مازندرانی‌ها از رئیس جمهور

نوشهر- ایرنا- جمعی از مردم غرب مازندران در آستانه سفر هیات دولت به این استان می گویند با توجه به مصوبه احداث آزاد راه چالوس - رامسر در دولت سیزدهم، خواستار کلنگ احداث این طرح ملی در دور دوم سفر استانی آیت الله رئیسی به مازندران هستند.

به گزارش ایرنا، آزادراه چالوس-رامسر ادامه آزادراه تهران- شمال بوده که با ساخت آن بسیاری از چالش‌های مربوط در غرب مازندران رفع می‌شود، هیات دولت مهر سال گذشته با تأمین مالی این طرح ملی موافقت کرد و وزیر راه و شهرسازی در سفر هفته اوایل سال جاری به غرب مازندران گفته بود که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که هنوز اجرایی نشده است.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد. نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند که سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است که ترافیک یک از بغرنج ترین مساله این منطقه از ادوار گذشته تا اکنون بوده است.

هیات دولت در جلسه بیست و هفتم مهر به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی فرآیند تأمین مالی پروژه آزادراه چالوس- رامسر، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انعقاد قرارداد با "شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه چالوس - رامسر" به سهامداری کنسرسیوم بانک‌های مسکن، ملی، ملت، تجارت، صادرات، سینا، کارآفرین و گروه کاپداج (شامل شرکت‌های پرلیت، استراتوس، جهان پارس، آبادراهان پارس و دیداس) موافقت کرد.

دولت مردمی سیزدهم همچنین برای این پروژه مهم زیرساختی آزاد راه چالوس - رامسر در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری در نظر گرفت تا اهالی منطقه طعم شیرین تصمیم جهادی را بچشند و روز به روز به حل مشکلات عدیده ای این منطقه امیدوارتر شوند.

آزاد راه چالوس - رامسر در مسیر کناره ۹۲ کیلومتر طول دارد که غرب مازندران با اجرای این طرح ملی برای همیشه با معضل مهم ترافیک در این منطقه گردشگرپذیر کشور خداحافظی خواهد کرد.

آغاز عملیات اجرایی آزاد راه چالوس-رامسر مطالبه مازندرانی‌ها از رئیس جمهور

دولت مردمی سیزدهم که از همان آغاز فعالیت با هدف رفع مشکلات و تامین نیازهای ملت با همت جهادی پا به میدان کار گذاشته است که تاکنون احداث مرکز تجزیه و مبادلات پستی در نوشهر، ایجاد بزرگترین شهر سلامت کشور در رامسر، تسریع در احداث بیمارستان فوق تخصصی تنکابن، گازرسانی به مناطق کوهستانی، احیای مرکز مطالعات ماهیان سردآبی کشور در تنکابن و صدور مجوز پروازهای خارجی در فرودگاه رامسر از جمله اقدامات دولت سیزدهم در منطقه غرب مازندران است که اهالی را نسبت به حل مشکلات زیرساختی هفت شهرستان غربی استان امیدوار کرده است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر چهارم خرداد سال جاری به غرب مازندران درباره آخرین وضعیت طرح ملی آزاد راه ساحلی چالوس - رامسر گفته بود با توجه به گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران اجرای این طرح جزو نیازهای ضروری این منطقه است.

شماری از شهروندان غرب مازندران در آستانه سفر هیات دولت به دیار علویان در اواخر هفته جاری، ترافیک شهری را یکی از معضلات اساسی این منطقه گردشگرپذیر برشمردند که این چالش هرساله حادتر می شود.

غرب مازندران با جلوه بی‌نظیر طبیعی و تاریخی به بهشت گردشگران داخلی شهرت دارد، منطقه‌ای که همواره در ایام تعطیلات و مناسبت‌ها میزبان میلیون ها مسافران بوده و سال‌ها است با امکانات محلی خدمات ملی ارایه می‌کند.

ترافیک، چالش جدی

به تاکید اهالی غرب مازندران، زیرساخت های خدماتی اعم از آب، گاز، برق، راه و مخابرات برای جمعیت ثابت اهالی افزون بر یک میلیون نفری منطقه تعریف شده است، تامین و تقویت زیرساخت های منطقه با هدف پاسخگویی به جمیعت شناور این منطقه نگاه دولت و مجلس را می طلبد.

حاج رضا صمدی شهروند رامسری در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، ازدحام ترافیک را یکی از چالش های اساسی شهرستان رامسر و غرب مازندران برشمرد و گفت : زیرساخت‌های این منطقه طی چهار دهه گذشته به موازات تغییرات جمعیتی و میزان خدماتی که ارایه می‌دهد توسعه نیافته و تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی یادآور شد: از رییس جمهور محبوب دولت مردمی که به زودی به مازندران سفر خواهند داشت می خواهیم این مصوبه آزاد راه چالوس - رامسر اجرایی کند و مردم این منطقه را امیدوار و خوشحال کند.

این شهروندان رامسری به حضور میلیونی مسافران در غرب مازندران اشاره و خاطرنشان کرد : خدمات دهی به جمعیت مسافران نیازمند مدیریت و برنامه ریزی اصولی است که احداث آزادراه چالوس - رامسر در همین راستا است.

صمدی اضافه کرد : مسوولان نهادهای مربوط در استان و منطقه برای اجرایی کردن این طرح باید تلاش مضاعف داشته باشند و همه اهالی غرب مازندران همچنان چمش انتظار اجرایی شدن این طرح ملی هستیم.

آغاز عملیات اجرایی آزاد راه چالوس-رامسر مطالبه مازندرانی‌ها از رئیس جمهور

نیاز جدی غرب مازندران/ سفر پر خیر و برکتی در پیش است

یکی دیگر از شهروندان که خود را محمدرضا موسوی کلارآبادی به خبرنگار ایرنا معرفی کرد، اجرای این طرح ملی را نیاز ضروری غرب مازندران دانست و گفت : در ادوار گذشته به این نیاز اساسی اهالی پاسخ داده نشد اما دولت سیزدهم به این مهم توجه کرده است و بهتر است که عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

وی اظهارداشت: حل معضل ترافیک در غرب مازندران با بهره برداری این آزاد راه میسر است و همه اهالی امیدوارند تا هرچه زودتر این طرح اجرای و با توجه ویژه دولت و مسوولان امر کشوری و استانی به اتمام برسد.

وی بیان کرد : معضل ترافیک در غرب مازندران جانفرسا شده و روح و روان این منطقه گردشگری را آزار می دهد و این چالش در کنار دیگر کمبودهای زیرساختی نیز زندگی رومره اهالی را تحت تاثیر قرار داده است، اهالی از مسوولان می خواهند نگرانی ها و نیازهای اساسی منطقه را برطرف کنند که خواسته ای بحق است.

به زیرساخت های غرب مازندران توجه شود

موسوی کلارآبادی تصریح کرد: طرح ملی آزاد راه چالوس - رامسر یکی اقدامات مهم دولت سیزدهم است که با اجرایی شدن آن خدمت بزرگی به مردم بومی منطقه شده است امید که دولت بتواند دیگر زیرساخت های این منطقه نظیر آب، گاز و برق در غرب مازندران ارتقا ببخشد.

جمعی از کارشناسان می گویند یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در منطقه غرب مازندران مناسب نبودن وضعیت راه‌هاست و این طرح ملی نیاز جدی منطقه محسوب می‌شود و این عزم دولت در ارتباط با این پروژه بزرگ عمرانی مازندران را باید جشن گرفت.

به گفته آنان احداث این آزاد راه غرب مازندران در واقع ادامه و تکمیل آزادراه تهران - شمال است که تردد بین غرب مازندران با شهرهای شرق استان گیلان را تسریع می کند.

سفر دولت برای مازندران با برکت خواهد بود

آیت الله محمود مشایخ امام جمعه نوشهر با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر دولت سیزدهم به زیرساخت های غرب مازندران گفت : سفر استانی دولت سیزدهم برای همه استانها پرخیر و برکت است و امیدواریم که برای استان مان هم رونق و توسعه به دنبال داشته باشد.

وی اظهارداشت : رییس جمهور دولت مردمی از آغاز فعالیتش اقدامات و دستاوردهای خوبی داشته است و در سال جاری که سال جهش تولید با مشارکت مردمی است انتظار است که طرح ملی آزاد راه چالوس - رامسر در سفر دور دوم به مازندران اجرایی بشود تا برای همیشه ترافیک بزرگترین دغدغه غرب مازندران برطرف بشود.

به گفته وی مسوولان استانی باید از ظرفیت سفر استانی هیات دولت نهایت بهره برداری را ببرند.

آغاز عملیات اجرایی آزاد راه چالوس-رامسر مطالبه مازندرانی‌ها از رئیس جمهور

مناسب نبودن راه چالش جدی غرب مازندران

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در منطقه غرب مازندران مناسب نبودن وضعیت راه‌هاست که پس از پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه برای کاهش این مشکل در غرب استان پروژه آزادراه چالوس-رامسر سال ۱۴۰۱ دارای ردیف اعتباری شد.

سید شمس الدین حسنیی در گفت و گو با ایرنا، آزادراه چالوس - رامسر را بزرگترین پروژه عمرانی کشور و مازندران دانست و گفت : این عزم دولت در ارتباط با این پروژه بزرگ عمرانی مازندران را باید جشن گرفت.

این نماینده مجلس اظهارداشت: احداث این آزاد راه غرب مازندران در واقع ادامه و تکمیل آزادراه تهران - شمال است که تردد بین غرب مازندران با شهرهای شرق استان گیلان را تسریع می کند.

وی کاهش بار ترافیکی را از مهمترین مزایای احداث این آزادراه برشمرد و اظهار امیدواری کرد این پروژه در دولت مردمی سیزدهم به اتمام برسد و اهالی منطقه و گردشگران نیز طعم شیرین بهره برداری آن را بچشند.

به تاکید این نماینده مجلس این طرح باید هرچه زودتر اجرایی بشود تا مردم و مسافران از مشکل بغرنج ترافیک غرب مازندران رهایی یابند.

آغاز عملیات اجرایی آزاد راه چالوس-رامسر مطالبه مازندرانی‌ها از رئیس جمهور

سفر امیدبخش به مازندران

به گزارش ایرنا، سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیئت دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که علاوه بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌هاست.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال اجراست و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha