۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85475549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خواسته چین از سران تجاری آمریکا برای بهبود روابط دو کشور

تهران-ایرنا- سفیر چین در واشنگتن از سران تجاری آمریکا خواست تا به عنوان پلی میان پکن و واشنگتن برای تثبیت، بهبود و پیشرفت واقعی روابط دو جانبه، عمل کنند.

به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، شی فنگ سفیر چین در واشنگتن در دیدار با اعضای «اتاق بازرگانی آمریکا در چین»، اظهار داشت: روابط پکن و واشنگتن با چالش های زیادی روبرو است و تثبیت و بهبود روابط همچنان یک کار طولانی و دشوار است.

وی از سران تجاری خواسته تا به عنوان پلی میان پکن و واشنگتن برای تثبیت، بهبود و پیشرفت واقعی روابط ۲جانبه، عمل کنند.

اظهارات شی در شرایطی مطرح شد که دولت بایدن نسبت به توسعه چین در فناوری سبز ناراضی است و آن را «مازاد ظرفیت» عنوان کرده است.

بر همین اساس واشنگتن قصد دارد تعرفه‌های جدیدی را بر وارادات خودروهای الکتریکی (EVs)، نیمه‌هادی‌ها، پنل‌های خورشیدی و تجهیزات پزشکی از چین اعمال کند.

شی در همین رابطه، اظهار داشت: عزم پکن برای گسترش فضای باز در سطح بالا تزلزل‌ناپذیر است و نیروهای مولد با کیفیت جدید شکل‌گیری را تسریع می‌کنند.

شنگ لایون معاون اداره ملی آمار چین نیز گفت: پکن با نگاهی به آینده در راستای تقویت اجرای سیاست‌های کلان دولت و تربیت و آموزش تکنسین‌ها، میزان کیفیت و حجم تولید را افزایش خواهد داد.

اتاق بازرگانی آمریکا در چین که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و خدمات مشاوره، اطلاعات و پشتیبانی تجاری را برای شرکت‌های آمریکایی در چین ارائه می‌دهد، در حال حاضر نزدیک به یکهزار شرکت تحت پوشش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha