۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85475529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار حوزه برای امتحانات نهایی کشوری در خوزستان آماده شد

اهواز- ایرنا - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک‌هزار حوزه برای امتحانات نهایی کشوری دانش‌آموزی در استان آماده‌سازی و مهیا شده است.

به گزارش ایرنا عبدااله حبیبی دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزی بیان کرد: امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزاری می‌شود.

وی گفت: ۱۴۰ هزار دانش‌آموز پایه متوسطه دوم خوزستان امسال در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد.

حبیبی تاکید کرد: تمامی حوزه‌های امتحانی باید به سیگنال یاب ، موبایل یاب و دوربین‌های مدارس بسته مجهز باشند و حفاظت از آزمون در بهترین حالت انجام شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: این اطمینان را به خانواده‌های دانش‌آموزان می‌دهیم که امتحانات نهایی دانش‌آموزی در عدالت کامل برگزار شود.

حبیبی با بیان اینکه حوزه‌های امتحانی قبل از برگزاری آزمون مورد بررسی قرار خواهند گرفت افزود: برگزاری امتحانات نهایی و سنجش دانش‌آموزان به منظور آماده‌سازی آن‌ها برای قبول شدن در دانشگاه‌های مطرح کشور است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه معلم نقش اساسی در تفهیم کتب درسی به دانش‌آموزان دارد تصریح کرد: سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزی باید از کتاب‌های درسی انتخاب شود و در صورت استفاده از کتاب کمک درسی، طراح سوال مربوطه سال بعد حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزی در استان دیده شد..

حبیبی با بیان اینکه امتحانات نهایی به عنوان سابقه تحصیلی دانش‌آموزان و تاثیر گذار در رتبه کنکور آن‌ها است ادامه داد: هدف از برگزاری این امتحانات توجه ویژه به کتاب، مدرسه و معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: طبق مصوبه وزارت آموزش و پروش تنها باید کتاب درسی، مورد توجه مدرسان و معلمان باشد و بر همین اساس سوالات امتحانات طراحی شود.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید توجه خود را به کتاب درسی معطوف کنند و این موضوع از اهداف راهبردی آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا، پیش از این امتحانات نهایی کشوری در پایه دوازدهم برگزار می‌شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی خود در خوزستان بر سنجش وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان با برگزاری امتحانات نهایی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha