۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85475496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ ویژه برنامه برای هفته میراث‌ فرهنگی استان مرکزی تدارک شد

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری بیش از ۲۰ ویژه برنامه در هفته میراث‌ فرهنگی در این استان خبر داد.

«محمود مرادی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: نقالی در موزه قلعه وکیل اراک، بازدید رایگان عموم مردم از موزه‌ها، حضور در مدارس و اجرای تور رایگان بازدید موزه‌ها برای کودکان، رکاب‌زنی دوچرخه‌سواران و موتور سواران و برگزاری مسابقه فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که از ۲۸ اردیبهشت تا سه خرداد برای هفته میراث فرهنگی در این استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی برای تمام گروه‌های سنی و اقشار جامعه از جمله کودک، نوجوان، خانواده، سالمندان در نظر گرفته شده عنوان کرد: پاکسازی اماکن تاریخی با همکاری دانش‌آموزان و برگزاری تور کودک و موزه و برگزاری نقاشی از اشیاء داخل موزه ها نیز به منظور فرهنگ‌سازی نگهداری و محاظت از بناهای تاریخی در بین کودکان از برنامه‌های مهمی است که امسال به طور ویژه انجام می‌شود.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha