معاون استاندار آذربایجان‌غربی: افتخارات دفاع مقدس برای نسل جدید مستندسازی شود

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به رشادت ها، جانفشانی ها و افتخارات بی نظیر دوران دفاع مقدس در راستای دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: افتخارات آن دوران باید برای نسل جدید مستندسازی و بازگو شود.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های سوم خرداد سالروز گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر افزود: رسالت ماست که نسل جوان و نسل آینده را با افتخارات دفاع مقدس آشنا کرده و این مهم را تبیین کنیم که آرامش و امنیت ما مدیون خون شهدایی است که صادقانه از این کشور دفاع کردند.

وی اظهار کرد: ما در هر جایگاهی مدیون خون شهدا هستیم و باید به این موضوع حساس باشیم و نباید خاطرات دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: امروز دشمن با تمام توان و امکانات افتخارات دفاع مقدس را وارونه نشان داده و به ذهن نسل جوان این تفکر غلط را القا می کند که در حق شما ظلم شده و شروع کننده جنگ دشمن نبود بنابراین باید محتواهایی که تولید می شود، غنی بوده و بتواند به این شبهات جواب دهد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از کارهای اولویت دار در این خصوص اقدامات فرهنگی است، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که علاوه بر تولید محتوا در رسانه ها، کارهای فاخری نیز در فضای مجازی منتشر شده و به شبهه افکنی های دشمنان پاسخ داده شود.

ابراهیمی گفت: باید هنرمندانه دراین مقوله ورود کنیم و دستگاهها و نهادهای متولی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ۱۰۹ شهید در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر داشته است، افزود: دستگاه های اجرایی استان مکلف هستند در ایام گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر به دیدار خانواده های این شهدا بروند.

وی اضافه کرد: همچنین تمامی اعضای جلسه، باید بنری با عنوان سوم خرداد نه تنها در محوطه و داخل دستگاه و ارگان خود بلکه در بیرون از آن و به عبارتی در ۶۰ نقطه استان نصب کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به مردمی سازی برنامه ها اشاره کرد و افزود: سعی شود برخی از برنامه ها در پارک ها برگزار شده و طوری باشد که برنامه ها نمود عینی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تقارن دهه کرامت و سالروز آزاد سازی خرمشهر برنامه های شاد و مفرح و برنامه های تلفیقی باید مدنظر اجراکنندگان قرار گیرد.

عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی هم دراین جلسه گفت: عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین و نقش آفرین ترین حماسه ها و عملیات های دوران دفاع مقدس است.

سردار جلیل وحیدی ادامه داد: عملیات بیت المقدس به لحاظ وسعت جغرافیایی بخشی از خاک کشورمان را از دست دشمن آزاد کرد و منجر به آزادسازی هویزه، خرمشهر و بخشهای دیگر شد.

وی به تبعات سیاسی این عملیات اشاره کرد و افزود: این عملیات همچنین ادبیات دنیا را نسبت به ایران عوض کرد در حالی که قبل از این عملیات، دنیا به این نتیجه رسیده بود که صدام پیروز میدان خواهد شد.

سردار وحیدی افزود: عملیات بیت المقدس نشان داد حرفی برای گفتن داریم و همچنین قدرت چانه زنی سیاسیون کشور در سطح بین المللی را ارتقا داد و دنیا به این حقیقت دست یافت که صدام به هیچ وجه پیروز میدان نخواهد شد.

وی اظهارکرد: بر دیوارهای خرمشهر نوشته شده بود «آمده ایم تا بمانیم» و این برای ما زجر آور بود ولی به برکت خون شهدا اثری از نیروهای بعثی باقی نماند.

به گزارش ایرنا، تجلیل از اقشار مختلف نقش آفرین در آزادسازی خرمشهر، تولید محتوا در ارتباط با آزادسازی خرمشهر، نشر زندگینامه شهدای آزادسازی خرمشهر در فضای مجازی، برگزاری مسایقات ورزشی، مراسم غبارروبی مزار شهدا، همایش نیروهای مسلح، تجلیل از ۲۵ فرمانده، سرکشی به خانواده شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک، پیاده روی خانوداگی و برگزاری میز خدمت با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی از جمله برنامه های گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر است که برگزار خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha