۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85475450
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه معطل تملک زمین مجاور است

مراغه- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: پیش از این حدود ۱۵ هکتار زمین برای احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی خریداری شده بود اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تملک بخش دیگری از زمین‌های منطقه با هدف افزایش به بیمارستان را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، دکتر «اللهوردی ارجمندی» روز دوشنبه در نشست خبری هیئت رییسه دانشکده با اصحاب رسانه افزود: متاسفانه مالک زمین مجاور قیمت آن را ۱۰ برابر بالا برده و همین موضوع آغاز عملیات اجرایی را به تاخیر انداخته است.

وی با بیان اینکه کارگاه این بیمارستان از سوی پیمانکار تجهیز شده است، اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان در اولویت دانشکده علوم پزشکی قرار دارد.

دکتر «یاسر خواجه‌بیشک»، معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این زمینه تصریح کرد: زمین این بیمارستان اکنون ۵۰ متر بر دارد و پس از مسیرگشایی شهرداری از برِ مناسب برخوردار خواهد بود اما قبل از احداث مسیر، برِ بیمارستان حدود ۶۰ متر است و در حد انتظار به میزان ۱۵۰ متر نیست.

وی با بیان اینکه اقدامات قانونی برای تملک این زمین از طریق ماده ۹ آغاز شده است، افزود: پس از دستور وزیر بهداشت، اقدام قانونی برای تملک زمین از طریق مراجع قضایی انجام می‌شود.

«خواجه بیشک» این را هم بیان کرد که امسال ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی اختصاص داده شده است و عملیات اجرایی آن بلافاصله پس از تملک زمین آغاز می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه همچنین در خصوص تملک بیمارستان نیمه‌کاره ارتش در میدان بسیج نیز بیان کرد: با ستاد مشترک نیروهای مسلح قراردادی برای قیمت‌گذاری این ساختمان نیمه‌کاره منعقد شده است و مالکیت آن در حال انتقال بود که متاسفانه پادگان قیمت کارشناسی را قبول نکرد.

داروخانه‌ها چرا در تمام مناطق شهر توزیع نمی‌شود؟

مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در خصوص توزیع داروخانه‌ها در تمام مناطق شهر، گفت: پیش از این صدور پروانه برای داروخانه‌ها از ۲ شرط شامل رعایت فاصله و جمعیت ساکن منطقه برخوردار بود اما این شروط اکنون با رای دیوان عدالت اداری حذف شده است.

دکتر «احمد مجتهدی» با تاکید بر اینکه مراغه ۴۶ داروخانه فعال دارد، اضافه کرد: کمیسیون ماده ۲۰ برای بررسی درخواست‌ها در خصوص صدور پروانه‌های داروخانه‌ها، در تبریز تشکیل می‌شود و به زودی این اختیار از سوی وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی مراغه سپرده خواهد شد.

وی افزود: پس از تشکیل کمیسیون ماده ۲۰ در دانشکده علوم پزشکی مراغه می‌توان از طریق اعطای برخی از امتیازها، در خصوص توزیع مکانی داروخانه‌ها هم اثر گذاشت.

دکتر مجتهدی همچنین با بیان اینکه «کمبود دارو» در داروخانه‌های شهرستان وجود ندارد، افزود: برخی از داروهای خاص در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی به بیماران تحویل می‌شود و ۲ داروخانه منتخب نیز برای داروهای خاص در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه از چندین سال قبل با مشکل تملک زمین مواجه بوده و با وجود اینکه در سال جاری ردیف بودجه از محل منابع ملی دارد، همچنان مشکل تملک زمین آن حل نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha