۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۵
کد خبر: 85475393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روانبخش: الکترونیکی برگزارشدن سرعت و دقت انتخابات را افزایش داد

تهران- ایرنا- منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری الکترونیکی باعث افزایش سرعت و دقت و بالارفتن سلامت در دور دوم انتخابات مجلس شد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی اظهار داشت: برگزاری انتخابات به این روش باعث افزایش سرعت و دقت در برگزاری انتخابات شد.

وی تصریح کرد: سرعت در برگزاری انتخابات باعث شد تا مردم زمان کمتری را برای رأی دادن در شعب اخذ رأی صرف کنند و در ادامه و پس از پایان زمان رأی گیری نیز نتایج انتخابات در کمترین زمان ممکن اعلام شد و به اطلاع مردم رسید.

منتخب مردم قم در مجلس دوازدهم شورای اسلامی افزود: الکترونیکی برگزار شدن انتخابات در تعدادی از حوزه های انتخابیه در مرحله دوم می تواند زمینه ساز برگزاری انتخابات در مراحل بعدی به صورت تمام الکترونیک باشد.

روانبخش خاطرنشان کرد: افزایش سرعت و دقت در برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی هم باعث افزایش مشارکت به دلیل سرعت و هم موجب بالارفتن سلامت انتخابات به خاطر دقت بیشتر در این روش می شود.

به گزارش ایرنا، مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه برگزار و ۲۴۵ نفر راهی خانه ملت شدند که از این تعداد ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافتند.

رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب ۴۵ نماینده جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه - در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده بود و انتخابات در دور دوم در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha