فعالان اجتماعی نقش محوری در توسعه سواحل مَکُران دارند

چابهار - ایرنا - رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: فعالان اجتماعی نقش محوری در توسعه سواحل مَکُران دارند چرا که انسان با توسعه یافتگی و دانش و علم می‌تواند تحول ایجاد و برای آبادانی نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیرا ریگی روز دوشنبه در نشست با فعالان اجتماعی چابهار اظهارکرد: حضور شما فعالان اجتماعی و بیان نقطه نظرات و چالش‌های موجود در این منطقه باعث مسرت و خوشحالی ما مسوولان است چرا که حضور شما شهروندان نشان از دغدغه مندی شما به عنوان یک شهروند مسوولیت پذیر دارد.

وی افزود: امیدواریم که با هم افزایی همدیگر بتوانیم در مسیر توسعه هم جانبه در این بندر اقیانوسی و شهر پر ظرفیت عزیزمان چابهار داشته باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه در زمینه چهار محور با مدیران ارشد در خصوص نیاز سنجی، طراحی و اجرای ساختار مدیریت بحران، آموزش های مهارتی و حرفه ای ویژه کارکنان بخش سلامت سازمان، سامانه خدمات پایش سلامت کارکنان شاغل در صنایع سازمان، بیمارستان مجازی جهت مدیریت خدمات درمان افراد و شهروندان عزیز مذاکره شده، افزود: این مدیران ارشد در راستای بررسی شرایط موجود و ارائه پیشنهادات لازم جهت انجام مقدمات امضاء تفاهم نامه امروز جلسات متعددی با حوزه های مرتبط داشته‌اند.

وی بیان کرد: چابهار پرظرفیت ترین و در عین حال بحرانی ترین نقطه کشور است که نیازمند همفکری و تلاش های همه مسوولان و مردم برای استفاده از این ظرفیت بی بدیل خداوندی در راستای پیشگیری و حل بحران ها و چالش های کنونی است.

ریگی افزود: حضور تیم‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه گذاری نشانگر ظرفیت چابهار است به عنوان مثال بازدید و نشست های برگزار شده با تیم آستان قدس رضوی، حضور تیم بهترین‌های فنی و مهندسی کشور، سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه و سوئد و همچنین حضور تیم مهر درمان نیکان از مهمترین سرمایه گذاران در این منطقه هستند.

بیشتر بخوانید:

فیلم| سواحل مَکُران، جاذبه‌ای شگفت انگیز در سیستان و بلوچستان

وزیر کشور: توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود

تاکید دولت بر توسعه سواحل مکران با تکیه بر حفظ محیط‌زیست

فعالان اجتماعی نقش محوری در توسعه سواحل مَکُران دارند

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در سه دهه در سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: این منطقه آزاد در سه دهه اخیر از مدیران توانمندی برخوردار بوده که متاسفانه برخی حاشیه سازی ها و درگیر کردن اذهان آنان با مسائل جزئی، امکان تحقق و استفاده از ظرفیت و توان اجرایی آنان را برای توسعه منطقه کُند و در برخی مواقع متوقف کرد و آن طور که انتظار می‌رفت اقدامات توسعه‌ای آنان پیش نرفت.

به گزارش ایرنا فعالان اجتماعی و نمایندگان سمن ها مشکلات و چالش های موجود را در جلسه طرح نموده و خواستار بهبود امور اجتماعی و آموزشی شهر شدند.

معضلاتی چون کمبودهای آموزشی و عدم رسیدگی به مسائل فرهنگیان، کافی نبودن توجه به نیازهای آموزشی مبتلایان به اوتیسم و معلولان، کُند بودن روند تکمیل زیرساخت ها، عدم ساماندهی متکدیان، کمبود امکانات بهداشتی و رفاهی، عدم کفایت اقدامات مرتبط با حاشینه‌نشینی در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخستین نشست هم اندیشی با فعالان اجتماعی با حضور رئیس آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد و فعالان اجتماعی و نمایندگان موسسات مردم نهاد در ساختمان اداری شماره یک منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha