۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85475345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت باغ ویلا بخش کشاورزی خوزستان را تهدید می‌کند
تصویر آرشیوی است

اهواز- ایرنا- معاون قضایی دادگستری خوزستان گفت: خرد کردن اراضی کشاورزی، فروش قطعات و تبدیل آن‌ها به باغ ویلا بخش کشاورزی استان را با تهدید و خطر نابودی روبرو کرده است.

به گزارش ایرنا عیسی پورسلیمی دوشنبه در نشستی با موضوع حفاظت از امور اراضی استان در محل دادگستری خوزستان بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی استان پیگیری های متعددی باموضوع آسیب شناسی موارد تهدید کننده اراضی کشاورزی را در دستورکار دارد.

وی افزود: شهرستان‌هایی که در استان بیشترین سطح اراضی کشاورزی مستعد تغییر کاربری را دارند باید شناسایی و اقدامات پیشگیرانه، در خصوص آن انجام شود؛ همچنین تسریع در اجرای احکام پرونده‌های مطرح در دادگستری‌ها ضروری است.

۶۹ مورد بنای غیرمجاز قلع و قمع شد

پورسلیمی با بیان اینکه سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه از تغییر کاربری چهار هزار هکتار اراضی کشاورزی استان جلوگیری شد گفت: در ۲ ماهه امسال نیز از تغییر کاربری ۱۲۰ قطعه به مساحت ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان پیشگیری شد.

معاون قضایی دادگستری خوزستان اظهار کرد: همچنین در این مدت با اجرای دستور قضایی دادستان‌ها در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی و باغات، ۶۹ مورد بنای غیرمجاز قلع و قمع شد.

به گزارش ایرنا، خوزستان دارای ۶.۴ میلیون هکتار اراضی ملی است و ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی استان تا کنون حدنگاری شده است.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha