۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85475328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح پخت نان کامل در مرکز خراسان‌شمالی آغاز شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85475328
طرح پخت نان کامل در مرکز خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- طرح پخت نان کامل (نانی که از آرد کامل تهیه شود) با هدف تامین سلامت مردم از امروز (دوشنبه) در سه واحد نانوایی سطح شهر بجنورد آغاز شد.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیرو مصوبه کمیته کاری کارگروه گندم و آرد و نان استان با موضوع بررسی پخت نان کامل در سطح شهرستان ها، سه نانوایی مورد تایید کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قرار گرفت.

نسرین علیزاده افزود: این نانوایی ها آزادپز هستند که نان با آرد کامل ( چهار درصد سبوس گیری) پخت و عرضه می شود.

وی با اشاره به فواید مصرف نان کامل، گفت: وجود سبوس در نان موجب پیشگیری از مشکلات گوارشی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، جلوگیری از سکته مغزی و کاهش وزن می شود.

علیزاده ادامه داد: نان سبوس دار به دلیل وجود پوسته و جوانه و داشتن فیبر، ویتامین E، ویتامین‌ گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای امنیت غذایی است.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: همچنین مصرف نان کامل احساس سیری زودهنگام، کند شدن هضم و جذب نشاسته، کاهش جذب مواد قندی و چربی ها و کاهش اکسایش لیپیدها را در پی دارد.

به گزارش ایرنا، در خراسان شمالی یک هزار و ۳۲۴ واحد نانوایی فعال است که از این تعداد ۶۴۸ واحد شهری و ۶۷۶ واحد روستایی است.

تعداد نانوایی های نوع یک ۶۶۴ واحد روستایی و ۴۴۰ واحد شهری و تعداد نانوایی های نوع ۲ شهری ۲۰۸ واحد و ۱۲ واحد روستایی است.

در استان خراسان شمالی به ازای حدود ۶۶۰ نفر یک واحد نانوایی راه اندازی شده است که این رقم در کشور بر اساس آخرین آمار، ۲ برابر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha