۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبر: 85475266
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رکورد گرما در دومین ماه از فصل بهار در مازندران شکسته شد

ساری - ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از شکسته شدن رکورد گرما در دومین ماه از بهار خبرداد و گفت که طبق داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی، بندر امیرآباد با ثبت دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در فصل بهار رکورد زد.

احمد اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده در چند روز گذشته مبنی بر وزش باد گرم و افزایش دمای هوا در روزهای ابتدایی هفته جاری، اظهار داشت: دمای هوا در روز گذشته یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه جاری در تمام مراکز شهرستان های مازندران به بالاتر از ۲۵ درجه سلیسیوس رسید و در این میان بندر امیرآباد با ثبت دمای ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر رکورد دمای دوره آماری ۳۰ ساله خود که به میزان ۳۲.۴ درجه سانتی گراد به ثبت رسیده بود را شکست و دمای میانگین نیم فصل تابستان سال جاری در سطح استان نسبت به دوره آماری بلند مدت مشابه ۲.۶ درجه سلیسیوس افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این شهروندان در ساری مرکز استان روز گذشته دمای ۳۸.۸، قراخیل قائم شهر و جویبار ۳۸، آمل ۳۷ و بابلسر، دشت‌ناز و شیاده بندپی بابل ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و یکی از روزهای گرم در دومین ماه از فصل بهار امسال را تجربه کردند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، با اشاره به وزش باد به نسبت شدید در بیشتر شهرهای مازندران در روز گذشته، تصریح کرد: بیشترین سرعت وزش باد در روز یکشنبه با ۷۲ کیلومتر بر ساعت در دشت ناز ساری و ایزدشهر به ثبت رسید.

اسدی، تقویت جریانات گرم جنوبی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو و همزمان تقویت کم فشارهای سطح زمین با شیب ارتفاعی مناسب را از عوامل گرما و افزایش دما در این فصل از سال در مازندران ذکرکرد.

رکورد گرما در دومین فصل از بهار در مازندران شکسته شد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در ارتفاعات غربی و مرکزی استان ابری و مه‌آلود، کاهش دما به تدریج همراه با رگبار باران، وزش باد و رعد و برق و در سایر مناطق استان نیز نیمه ابری همراه با کاهش دما و از بعدازظهر ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روز سه شنبه نیز ابری همراه با رگبار پراکنده، وزش باد و کاهش دما پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار پراکنده و وزش باد، روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری به ویژه در غرب استان با رگبار پراکنده و وزش باد و در روز جمعه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، به تدریج از سمت غرب استان با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha