۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 945
کد خبر: 85475260
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بناهای تاریخی تبریز در کانون توجه شهرداری

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85475260
بناهای تاریخی تبریز در کانون توجه شهرداری

تبریز- ایرنا- رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز از شکسته شدن طلسم اسارت عمارت تاریخی ساعت تا ساخت باغ موزه ستارخان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی محوطه باغ‌ موزه ستارخان بزودی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر روز دوشنبه در حاشیه تخریب و آزادسازی آخرین ملک واقع در مسیر طرح باغ موزه ستارخان با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای حفاظت از آثار و هویت تاریخی تبریز، اظهار کرد: بخش اداری شورای شهر پس سال ها انتظار شهروندان از عمارت تاریخی "ساعت" خارج شد و هم اکنون بُعد تاریخی، میراثی و گردشگری در آن فعالیت دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز خاطر نشان کرد: اتمام آزادسازی محوطه باغ‌موزه ستارخان از هشت ملک موجود در مسیر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی فضایی یکهزار و ۶۰۰ مترمربع را برای اجرای مرحله اول این مجموعه فرهنگی، تاریخی و گردشگری فراهم کرد.

شهردار منطقه ۴ نیز با اشاره به تخریب و آزادسازی آخرین ملک مرحله اول محوطه باغ موزه ستارخان، افزود، یکی از عوامل توسعه پایدار شهری، توسعه صنعت گردشگری بوده و بناهای تاریخی در این خصوص حائز اهمیت است.

هادی مقدم زاده اظهار کرد: این بناها نقش بسزایی در هویت بخشی جمعی و رونق اقتصاد شهری دارد.

وی به سیاست های کلی مدیریت عالی شهری تبریز برای حفظ و هویت افزایی خانه های تاریخی اشاره کرد و افزود: اهتمام جدی برای تسریع و بهره برداری این پروژه فرهنگی، تاریخی گردشگری در این دوره مدیریت شهری وجود دارد.

وی اظهار کرد: طرح فاخر باغ موزه خانه تاریخی ستارخان با همکاری دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز تدوین شده و در کنار آن محوطه سازی و طراحی باغ ایرانی اجرایی می شود.

به گفته شهردار منطقه ۴ اجرای محوطه سازی این طرح پس از تشریفات مناقصه و در چندین روز آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، 

 خانه منتسب به ستارخان در محله قدیمی تبریز به نام دوه چی(شتربان) نمادی از مبارزان راه آزادی ملت ایران در دوران مشروطه و برگی از تاریخ پرافتخار آذربایجان و کهن شهر تبریز است.

به گزارش ایرنا، این خانه در خیابان شمس تبریزی کوی امیرخیز و کوچه ای به نام ستارخان غربی واقع شده است که در ۱۴ مهر ماه سال ۱۳۸۶ به شماره ۱۹۷۴۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در سال های گذشته به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری شهرداری تبریز از وضع آشفته قبلی خارج شده و با مرمت و بازسازی بخش هایی از آن و تبدیل به خانه موزه برای بازدید علاقمندان به فرهنگ و تاریخ آذربایجان مهیا شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha