۶۴ نوزاد خراسان‌شمالی از سقط نجات یافتند

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85475208
۶۴ نوزاد خراسان‌شمالی از سقط نجات یافتند

بجنورد- ایرنا- مسوول اجرای طرح نفس در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۶۴ نوزاد استان با اجرای طرح نفس در ۲ سال گذشته از خطر سقط نجات یافته و با ارایه مشاوره‌های علمی متولد شدند.

زهرا مقدسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۱۱۲ مادر باردار در این استان که قصد سقط جنین سالم خود را داشتند در این بازه زمانی با حمایت های این مرکز از اقدام خود منصرف شدند.

وی افزود: حمایت های این مرکز مردمی از مادران باردار شامل حمایت‌های بهداشتی، معیشتی و مشاوره روانشناسی و خانواده است.

مسوول اجرای طرح نفس در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: حمایت های این مرکز با کمک های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مادران باردار بی بضاعت شامل هزینه های درمانی بعد از زایمان نیز می شود.

مقدسی با بیان اینکه مادران ۲۱ تا ۳۰ سال بیشترین افراد متمایل به سقط هستند، گفت: ترس از ناهنجاری های جنینی، مشکلات با همسر، اعتیاد همسر، بارداری ناخواسته، موقعیت شغلی و بارداری فرزند سوم از دلایل تمایل این افراد به سقط جنین بوده است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل مرکز نفس در استان ها، گفت: مراکز مردمی نفس با هدف نجات فرزندان سالم از سقط عمدی جنین راه اندازی شده است و در این راستا از همه ظرفیت‌های تخصصی و فوق تخصصی، توانمندی‌های اجتماعی در ابعاد درمانی، تشخیصی، حمایتی و مشاوره‌ای برای حفظ جان انسان‌ها استفاده می‌شود.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha