۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85475203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد نمایندگی هلال احمر در سردشت دزفول ضروری است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبر: 85475203
ایجاد نمایندگی هلال احمر در سردشت دزفول ضروری است

دزفول – ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: شهرستان دزفول به دلیل وسعت جغرافیایی به منظور بهبود خدمات، نیازمند ایجاد نمایندگی هلال احمر در بخش سردشت است.

مصطفی طحان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایجاد نمایندگی هلال احمر تنها در شهرهایی ممکن است که دارای فرمانداری باشند، افزود: برخی شهرستان‌های کشور که وسعیت جغرافیایی و یا تنوع اقلیم و حوادثی مانند دزفول را ندارند طی سال‌های اخیر موفق به کسب نمایندگی هلال احمر شده‌اند.

وی بیان کرد: ایجاد نمایندگی هلال احمر در بخش سردشت دزفول از سال‌ها پیش در حال پیگیری است که در صورت صدور مجوز و احداث این نمایندگی امکان ارایه خدمات بیشتر در این بخش به شهروندان ممکن می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: وسعت و موقعیت جغرافیایی، تنوع اقلیم، وجود مناطق سخت گذر کوهستانی و همچنین پراکندگی روستاها در این شهرستان موجب شده تا ایجاد نمایندگی جدید هلال احمر در این شهرستان ضروری باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ خانه هلال در شهرستان دزفول افزود: خانه‌های هلال که بیشتر خدمات آموزشی و توانمندسازی مردم پیش از بروز بحران را به عهده دارند در برخی مناطق کم برخوردار شهرستان ایجاد شده‌اند.

طحان، تمرکز بر آموزش و پیشگیری را نقطه تمایز هلال احمر با سایر دستگاه‌های امدادی دانست و اظهارکرد: هفت هزار نفر آموزش در مقاطع مختلف از جمله دانش آموزی، دانشجویی و طلاب توسط هلال احمر دزفول در سال گذشته ارایه شده که این روند امسال به صورت گسترده تر برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر بر مشارکت داوطلبان استوار است، ادامه داد: هشت هزار و ۷۰۰ عضو داوطلب هلال احمر در این شهرستان ثبت نام کرده‌ است که از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر عضو فعال هستند و در امدادرسانی بسیاری از بحران‌ها فعالانه مشارکت دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول بیان کرد: این جمعیت در دزفول، تقویت زیرساخت‌های امدادی در بخش‌های چغامیش و مرکزی دزفول از جمله اخذ مجوز احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به منظور پوشش دهی مناسب به تصادفات و حوادث را به عنوان اولویت در دستور کار دارد.

به گزارش ایرنا، هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج از مرزها به کمک و امدادرسانی مصدومان و حادثه دیدگان می‌شتابد.

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرند.

هلال احمر کشور در سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۰ مورد عملیات جاده‌ای، ۲ هزار و ۷۰۰ مورد عملیات کوهستان و بیش از ۴۴ هزار مورد عملیات انجام داده است.

شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر۱۱۲ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha