۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85475140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز رصد و پایش جمعیت و وقایع حیاتی چهارگانه ایلام افتتاح شد

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: رصد و پایش لحظه‌ای رشد جمعیت و وقایع حیاتی چهارگانه در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات به مردم بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدسبحان حسنی" روز دوشنبه در آیین افتتاح مرکز رصد و پایش جمعیت استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام، چهارمین استان کشور است که این مرکز در آن راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز، دسترسی به اطلاعات چهارگانه وقایع حیاتی از جمله ولادت، ازدواج، طلاق و فوت به صورت لحظه‌ای در دسترس بوده و قابل رصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام نیز در این آیین اظهار کرد: داده‌های چهارگانه این سامانه توسط کارشناسان ثبت احوال جمع‌آوری و در اختیار مسئولان و مراجع ذیربط استان قرار می‌گیرد.

مرکز رصد و پایش جمعیت و وقایع حیاتی چهارگانه ایلام افتتاح شد

"نجم الدین خسروی" افزود: این داده‌های آماری به صورت آن‌لاین و لحظه‌ای به عنوان یک مؤلفه اصلی و ضروری، توسط کارشناسان ثبت احوال جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل می‌شود.

وی ادامه داد: از طریق این سیستم امکان دسترسی به وقایع حیاتی چهارگانه سایر نقاط کشور به تفکیک شهرستانی برای مقایسه وضعیت استان ایلام با دیگر استان‌های کشور نیز وجود دارد.

خسروی یادآور شد: در این سامانه نرخ ولادت، ازدواج، وفات و طلاق به تفکیک میانگین سن افراد قابل دسترسی و تحلیل است.

مرکز رصد و پایش جمعیت و وقایع حیاتی چهارگانه ایلام افتتاح شد

وی با بیان اینکه میانگبن میزان نرخ ولادت استان در سال گذشته ۱۱.۴ و رتبه آن ۱۸ کشور بوده است، یادآور شد: رتبه اول ولادت استان مربوط به شهرستان دهلران و کمترین نیز متعلق به شهرستان‌های سیروان و بدره است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام بیان کرد: این استان در حال حاضر، رتبه ۲۱ کشور با میانگین ۵.۶ درصد در ازدواج و ۲۸ کشوری با ۱.۸ درصد طلاق به ازای هر یک هزار نفر جمعیت است.

به گزارش ایرنا، در این آیین همچنین از سرور جلوگیری از اختلال و قطعی سرویس‌های ثبت احوال و کسب کارهای مجازی و دیجیتالی رونمایی شد.

برای مرکز رصد جمعیت و اتاق سرور ثبت‌احوال استان ایلام ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha