۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85475105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ هزار سفیر سلامت در مدارس اصفهان فعالیت می کنند

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبر: 85475105
۱۸۰ هزار سفیر سلامت در مدارس اصفهان فعالیت می کنند

اصفهان- ایرنا- معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: بیش از ۱۸۰ هزار سفیر سلامت دانش‌آموزی در مدارس استان فعالیت می کنند و نقش مهمی در فرهنگ سازی مقوله بهداشت دارند.

به گزارش ایرنا، آذرکیوان امیرپور شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره «سفیران سلامت» در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان افزود: نقش دانش‌آموزان سفیر در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سلامت در مدارس و به‌منظور ارتقای سواد سلامت در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: این دانش‌آموزان به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بصورت داوطلبانه و به انتقال مفاهیم بهداشتی به سایر دانش‌آموزان می‌پردازند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: این دانش‌آموزان در موضوعات خودمراقبتی، آموزش‌ها را از مربیان خود دریافت و آن را به گروه همسالان و خانواده‌ها منتقل می‌کنند و به این ترتیب همه دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در جریان پیام‌های سلامتی قرار خواهند گرفت.

وی، مباحث آموزشی درباره رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست و بیماری‌های واگیر و غیرواگیر را از جمله مواردی برشمرد که توسط سفیران سلامت دانش‌آموزی انتقال داده می‌شود.

امیرپور، همراه کردن سایر دانش‌آموزان مدرسه در انجام فعالیت‌های بهداشتی، ارائه مطالب آموزشی و علمی در مورد اصول بهداشت فردی و تغذیه سالم را از دیگر وظیفه‌های سفیران سلامت در مدارس برشمرد.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین از ۵۰۰ دانش‌آموز به‌عنوان سفیر سلامت در مدارس استان اصفهان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

در زمان حاضر حدود یک میلیون دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha