معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: تامین واکسن‌های کودکان در حال پیگیری است
عکس آرشیو

بندرعباس - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طی یک ماه اخیر با توجه به دریافت نکردن واکسن از وزارت بهداشت با کمبود واکسن‌های پنجگانه و سه‌گانه (دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، هپاتیت بی و هموفیلوس آنفلوانزا) در برخی از مراکز بهداشتی و درمانی مواجه شدیم که پیگیری‌های لازم برای تامین این واکسن‌ها در حال انجام است و به محض دریافت واکسن در همه واحدهای بهداشتی توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر عبدالجبار ذاکری روز دوشنبه افزود: کمبود واکسن تا آخر هفته این رفع خواهد شد و در صورت تاخیر واکسن، مراقبان سلامت پیگیری‌های لازم را از طریق ارتباط با والدین جهت انجام واکسیناسیون تاخیری کودکان انجام خواهند داد.

به گفته این مقام بهداشتی در حال حاضر به غیر از واکسن های پنتاوالان (پنجگانه) و ثلاث (سه گانه ) کمبودی از نظر واکسن در استان هرمزگان نداریم و همه واکسن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت موجود است و از این نظر برای خانواده‌ها جای نگرانی نیست.

وی همچنین از ورود واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس به چرخه واکسیناسیون روتین کودکان در استان هرمزگان خبر داد و اضافه کرد: این ۲ واکسن از ۲۳ اردیبهشت‌ به صورت رسمی در برنامه واکسیناسیون کودکان زیر یک سال قرار گرفته است.

طی روزهای گذشته گزارش هایی از کمبود واکسن های ۲ماهگی و چهارماهگی نوزادان در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی هرمزگان منتشر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha