کاروان زیر سایه خورشید به عیادت بیماران قشمی رفت

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبر: 85475029
کاروان زیر سایه خورشید به عیادت بیماران قشمی رفت

قشم - ایرنا - خادمان حرم رضوی همزمان با دهه کرامت امروز دوشنبه در ادامه سفر معنوی کاروان زیر سایه خورشید به جزیره قشم با حضور در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت و دلجویی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گروهی از خادمان کاروان زیر سایه خورشید در دومین روز حضور در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به عیادت بیماران در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) رفتند و در مراسم معنوی که به مناسبت دهه کرامت برگزار شده بود شرکت کردند.

حضور خادمان انیس النفوس همراه با پرچم متبرک حرم رضوی در بین پرسنل و بیماران این بیمارستان عطر دل‌انگیز حرم قدس رضوی را در این مرکز درمانی سرزمین آب و آفتاب پراکنده کرد.

در این مراسم معنوی خادمان طبیب جان‌ها، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) ضمن عیادت از بیماران و دلجویی از همراهان آنان با حضور در کنار مادران دارای فرزند بیمار و همدردی با آنان شمیم شفابخش رضوی را در محیط این بیمارستان به ارمغان آوردند.

کاروان زیر سایه خورشید به عیادت بیماران قشمی رفت

کارکنان این مرکز درمانی با استقبال از کاروان زیرسایه خورشید همراه با سفیران امام ‌رضا(ع) به بخش اورژانس، کودکان، داخلی، زنان و سی. سی یو رفتند و ضمن عیادت و دلجویی از بیماران این بخش‌ها نبات تبرکی به بیماران اهدا کردند.

کاروان زیر سایه خورشید به عیادت بیماران قشمی رفت

خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) امروز با همراه داشتن پرچم‌ متبرک گنبد و بارگاه امام مهربانی ها به عنوان سفیران معنوی، عطر رضوی را در گوشه گوشه نگین خلیج فارس منتشر کردند و قشموندان با تبرک جستن به پرچم سبز رضوی و امام رئوف(ع)، حال و هوای معنوی خاصی را تجربه می کنند.

تقسیم نمک در بین قشموندان و نبات تبرک در بین بیماران بستری در بیمارستان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در مدت حضور خادمان امام رضا(ع) در قشم است.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

به گزارش ایرنا، در اقدامی فرهنگی در سال های اخیر همزمان با دهه کرامت از اول ماه ذیقعده تا یازدهم این ماه، جشنواره زیر سایه خورشید در سراسر کشور به ویژه شهرستان مرزی قشم برگزار می شود.

امسال هفدهمین سال از برگزاری جشن های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید و سفر خادمان حرم بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) به استان هرمزگان و جزیره زیبای قشم است.

دهه اول ماه ذیقعده از اول تا یازدهم این ماه که به ترتیب سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بوده، به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha