۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85475004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سیلاب در خراسان‌شمالی؛ مردم از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند

بجنورد-ایرنا- شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها در اطلاعیه ای اعلام کرد که مردم از حریم رودخانه ها فاصله بگیرند.

به گزارش ایرنا، شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی امروز (دوشنبه) در اطلاعیه ای اعلام کرد که بنا به گزارش هواشناسی، رگبار و رعد و برق، بارش باران و احتمال وقوع سیلاب در برخی از مناطق این استان برای روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، پیش بینی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: براساس این گزارش مخاطرات کاهش دید، لغزندگی جاده ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، روان آب و سیلابی شدن مسیلها نیز در بیشتر مناطق خراسان شمالی شامل مرکز، شمال شرق و بخش هایی از جنوب استان پیش بینی شده است.

شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی می افزاید: توصیه می شود مردم استان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند و به مخازن سدها و بندهای انحرافی نزدیک نشوند.

فعالیت سامانه جدید بارشی از عصر امروز (دوشنبه) آغاز می شود و تا روز جمعه هفته جاری تداوم دارد و بر این اساس برای بیشتر مناطق استان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

فعالیت این سامانه در روز سه شنبه تشدید می شود که سبب وزش باد لحظه ای شدید در مناطق نیمه جنوبی استان، بارش باران و در برخی ساعت ها رگبار باران و رعد و برق خواهد شد.

استان خراسان شمالی، بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن رودخانه ها و مسیل های مهم است.

.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha