۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۶
کد خبرنگار: 1121
کد خبر: 85474881
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باقری: اولویت سازمان‌های بین‌المللی تضمین امنیت و تامین رفاه مردم افغانستان  باشد

تهران - ایرنا - معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: رویکرد سازمان‌های بین‌المللی در افغانستان باید اولویت بخشی به تامین منافع مردم و تضمین امنیت، توسعه و بهبود شرایط زندگی و رفاه مردم این کشور باشد.

به گزارش ایرنا، علی باقری در دیدار با «رزا اتانبایوا» نماینده سازمان ملل متحد برای افغانستان، درخصوص آخرین تحولات افغانستان و نشست آتی دوحه با وی گفت گو و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گفت: با مقایسه شرایط افغانستان در زمان ورود آمریکا با همان شرایط در زمان خروج آمریکا از افغانستان، می‌توان به این نتیجه رسید که حضور آمریکا در افغانستان تا چه حد در گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در این کشور و افزایش تهدید تروریسم و تولید مواد مخدر موثر بوده است.

باقری خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان‌های بین‌المللی در افغانستان باید اولویت بخشی به تامین منافع مردم و تضمین امنیت افغانستان، توسعه این کشور و بهبود شرایط زندگی و رفاه مردم افغانستان باشد.

وی گفت: باید زمینه لازم برای بازگشت افغانستانی‌هایی که در خارج، از جمله ایران، تحصیل‌کرده‌ و مهارت آموخته‌اند، به افغانستان و استفاده از ظرفیت آنها برای ساختن کشورشان فراهم شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این ملاقات‌ با اشاره به مسئولیت غرب به ویژه آمریکا برای جبران آسیب‌هایی که طی بیش از دو دهه گذشته به مردم افغانستان و منطقه وارد کرده است، بر مسئولیت سازمان ملل متحد برای ایفای نقش سازنده در روند ایجاد صلح و ثبات در افغانستان و نیز نقش و ظرفیت بی‌بدیل کشورهای همسایه آن در این روند تاکید کرد.

رزا اتانبایوا نماینده سازمان ملل متخد نیز در این دیادر با اشاره به پیچیدگی تحولات افغانستان و تعدد کنشگران و مواضع آنها، بر ضرورت هماهنگ‌سازی مواضع کشورهای منطقه و فرامنطقه برای کمک به توسعه و ثبات افغانستان تاکید و خواستار کمک جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد و ارتقای همکاری سازنده بین آن‌ها از یکسو و تعامل با حکومت سرپرست افغانستان از سوی دیگر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha