۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85474728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلایه استاندار خراسان جنوبی از بانک‌ها برای نحوه پرداخت تسهیلات

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: از بانک‌های استان به دلیل تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج گلایه‌ داریم و این موضوع را همچنان پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با حضور سینا کلهر معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: خراسان جنوبی در زمینه ثبت ازدواج جزو استان‌های نخست است اما در پرداخت تسهیلات رتبه ۳۰ کشور را داریم.

وی بیان کرد: استان‌هایی از جمله خراسان جنوبی از اینکه در مرکز شاهد تشتت و پراکندگی تصمیم‌گیری‌ها هستیم، رنج می‌برند و در مجموعه‌های دولتی موازی کاری انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از طرفی به جای خروجی مناسب جلسات افراد بیشتر به دنبال شکل ساختاری و ظواهر برگزاری جلسات هستند و در استان‌ها نیز مسئولان عادت کرده‌اند؛ عادتی که مرکز به استان‌ها القا کرد.

وی با بیان اینکه در تهران به تفاوت استان‌ها در موضوعات مختلف توجه نمی‌شود ادامه داد: یکی از اشکالات این است که استان‌ها با یک نسخه واحد دیده می‌شوند در حالی که در حوزه‌های مختلف از جمله جوانان باید نگاه و تصمیم گیری‌ها متفاوت باشد.

قناعت گفت: ضعف‌های دیگری نیز وجود دارد که بر یک اساس اعتبار در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد لذا انتظار داریم در نهادهای تصمیم‌گیر این موارد دیده شود.

وی بیان کرد: در موضوعات فرهنگی و ازدواج در برخی استان‌ها فقط مساله فرهنگی است در حالی که در خراسان جنوبی موضوع ازدواج به مسائل اقتصادی و معیشتی وابسته است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از لحاظ فرهنگی سطح استان نسبت به مابقی استان‌های کشور بسیار بالاست اما نه اینکه ضعف نداشته باشیم چون رتبه استان در نرخ ولادت پارسال ۱۸.۱ بود و ضعف اقتصادی و زیرساخت‌ها در استان جدی است چون شرکت‌های سرمایه‌گذاری یا کارخانه‌های تولیدی بزرگ نداریم.

وی گفت: از طرفی نقدینگی بانک‌های استان پایین است و در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج عقب هستیم یا به همین دلیل بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان عقب می‌ماند.

قناعت بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد ما نیز در زمینه تسهیلات تبصره ۱۶ به اداره کل ورزش و جوانان استان کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح تجربه افزایی جوانان، ما و دستگاه‌های اجرایی کمک خواهیم کرد افزود: این طرح به کسب تجربه توسط قشر جوان کمک می‌کند و زمینه اشتغال جوانان را فراهم خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها و تفاوت نیازهای خراسان جنوبی با استان‌های دیگر گفت: در هفته‌های آینده چند پرواز جدید به استان افزوده می‌شود.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این نشست گفت: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به طور مرتب برگزار می‌شود و مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تک به تک دنبال و پیگیری می‌کنیم.

سید محمدرضا طالبی افزود: در مورد جوانی جمعیت به هر تعداد متقاضی مسکن ثبت نام و تایید شده، زمین واگذار شده یا در حال واگذاری است.

وی بیان کرد: اما لوازم اجرایی و پیش نیازهای برخی مفاد قانون هنوز آماده نیست که باید تهیه و به استان‌ها ابلاغ شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: چنانچه قانون جوانی جمعیت اجرایی شود بدون شک در این حوزه موالید بسیار افزایشی خواهد بود به ویژه در خراسان جنوبی که بیشترین موانع مربوط به حوزه اقتصادی است.

وی افزود: اجرای برخی از مفاد قانونی نیاز به اعتبار دارد به عنوان مثال خوابگاه متاهلی یا اقدامات حوزه علوم پزشکی که باید شرایط تسهیل شود.

در این نشست از فرمانداران زیرکوه و خوسف به خاطر کسب رتبه نخست برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و پیگیری مصوبات قدردانی شد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان روز گذشته وارد خراسان جنوبی شد و امروز ضمن ادای احترام به مزار شهدای گمنام در بیرجند، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

وی از پروژه نیمه تمام خانه جوان مرکز استان نیز بازدید کرد.

نشست صمیمی با دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان و برترین‌های جشنواره جوان برتر ایران زمین از دیگر برنامه‌های کلهر در این سفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha